Benno_13
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 apr 2005
- Berichten
- 76
Hallo iedereen,
sinds een week of 2 heb ik het probleem dat het opstarten van een los cmd.exe prompt op mijn externe harde schijf de volgende foutmelding oplevert:
"cmd.exe - Toepassingsfout.
Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000142). Klik op OK om de toepassing te sluiten."
Dit was lastig, maar gezien de actie die ik ermee wilde uitvoeren niet heel erg belangrijk.
Sinds enkele dagen echter merk ik echter dat dit probleem nu ook optreed bij alle acties waarbij mijn "reguliere" cmd (vanuit C:\Windows\System32) word gebruikt. Acties die via de command prompt worden gestart bij het opstarten van mijn account (AMD Catalyst Control Center bijvoorbeeld), werken nu niet meer door dit "gebroken" bestand. Sinds enkele dagen kan ik ook niet meer elke keer mijn account in, omdat "userinit.exe" bij inloggen dezelfde foutcode geeft. Nu werk ik hier omheen door via Ctrl+Alt+Del mijn Taakbeheer op te roepen, en via "Uitvoeren" explorer.exe te starten, maar dit is natuurlijk niet de gewenste werkmethode. Verder vermoed ik dat het installeren van sommige programma's die werken met een command prompt tijdens de setup, hierdoor niet kunnen voltooien: Ik heb nu al 3x geprobeerd Microsoft Silverlight te installeren zodat ik via Netflix kan kijken, maar dit bestand blijft na het klikken op "Uitvoeren" bij de beveiligingswaarschuwing hangen, ik krijg dan geen setup.
Wat ik frappant vind is dat dit allen gebeurd bij 2 Windows bestanden (ik heb bij een zoektocht op internet gezien dat het wel eerder gebeurd bij "normale"/3rd party software, maar dit vind ik toch wel bijzonder).
Ik heb, na een lezen van paar draadjes op dit forum met dezelfde foutcode, voor hulp op deze pagina gekeken:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389661-Wat-te-doen-bij-virussen-spyware-etcetera
Ik heb zojuist SuperAntiSpyware (SAS) geinstalleerd om te kijken of er iets mis is, en ik krijg nu dezelfde foutmelding bij het openen van Superantispyware.exe. Dit programma opent bij mij dus ook niet!
Na de stappen gevolgd te hebben op deze pagina zoals gegeven door gebruiker "Praseetha K Nair"
https://answers.microsoft.com/en-us...xc000005/fffc04c5-f7aa-4915-80f2-1c6df8288fa4
is het probleem nog hetzelfde. Verder, bij het creëren van een tweede gebruikersaccount en inloggen heb ik hetzelfde probleem.
Het register schoonmaken met CCleaner (nieuwste versie, v5.08.5308) en RegCleaner (idem) heeft niets opgeleverd.
Ik merk dat dit genoemde probleem bij sommige executables optreed, maar niet bij allen. Een game van mij bijvoorbeeld (Bioshock Infinite) doet het nog, net zoals deze browser (Opera) en iTunes.
Ik heb een Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 en gebruik Microsoft Security Essentials & AVG Free. Ik heb de afgelopen dagen geen melding van beide softwares gekregen aangaande een infectering/blokkering/in quarantaine zetten van een van de genoemde bestanden.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de behandeling van dit probleem.
Met hartelijke groeten,
Ben.
[Na een eerdere post die ik maakte waarin ik aangaf dat opnieuw opstarten het probleem had opgelost, word mijn PC nu na een tweede ronde schoonmaken van het register met CCleaner en RegCleaner (om resten van een oude Microsoft Silverlight installatie te verwijderen) weer geplaagd door hetzelfde probleem. Aaargh!]
sinds een week of 2 heb ik het probleem dat het opstarten van een los cmd.exe prompt op mijn externe harde schijf de volgende foutmelding oplevert:
"cmd.exe - Toepassingsfout.
Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000142). Klik op OK om de toepassing te sluiten."
Dit was lastig, maar gezien de actie die ik ermee wilde uitvoeren niet heel erg belangrijk.
Sinds enkele dagen echter merk ik echter dat dit probleem nu ook optreed bij alle acties waarbij mijn "reguliere" cmd (vanuit C:\Windows\System32) word gebruikt. Acties die via de command prompt worden gestart bij het opstarten van mijn account (AMD Catalyst Control Center bijvoorbeeld), werken nu niet meer door dit "gebroken" bestand. Sinds enkele dagen kan ik ook niet meer elke keer mijn account in, omdat "userinit.exe" bij inloggen dezelfde foutcode geeft. Nu werk ik hier omheen door via Ctrl+Alt+Del mijn Taakbeheer op te roepen, en via "Uitvoeren" explorer.exe te starten, maar dit is natuurlijk niet de gewenste werkmethode. Verder vermoed ik dat het installeren van sommige programma's die werken met een command prompt tijdens de setup, hierdoor niet kunnen voltooien: Ik heb nu al 3x geprobeerd Microsoft Silverlight te installeren zodat ik via Netflix kan kijken, maar dit bestand blijft na het klikken op "Uitvoeren" bij de beveiligingswaarschuwing hangen, ik krijg dan geen setup.
Wat ik frappant vind is dat dit allen gebeurd bij 2 Windows bestanden (ik heb bij een zoektocht op internet gezien dat het wel eerder gebeurd bij "normale"/3rd party software, maar dit vind ik toch wel bijzonder).
Ik heb, na een lezen van paar draadjes op dit forum met dezelfde foutcode, voor hulp op deze pagina gekeken:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389661-Wat-te-doen-bij-virussen-spyware-etcetera
Ik heb zojuist SuperAntiSpyware (SAS) geinstalleerd om te kijken of er iets mis is, en ik krijg nu dezelfde foutmelding bij het openen van Superantispyware.exe. Dit programma opent bij mij dus ook niet!
Na de stappen gevolgd te hebben op deze pagina zoals gegeven door gebruiker "Praseetha K Nair"
https://answers.microsoft.com/en-us...xc000005/fffc04c5-f7aa-4915-80f2-1c6df8288fa4
is het probleem nog hetzelfde. Verder, bij het creëren van een tweede gebruikersaccount en inloggen heb ik hetzelfde probleem.
Het register schoonmaken met CCleaner (nieuwste versie, v5.08.5308) en RegCleaner (idem) heeft niets opgeleverd.
Ik merk dat dit genoemde probleem bij sommige executables optreed, maar niet bij allen. Een game van mij bijvoorbeeld (Bioshock Infinite) doet het nog, net zoals deze browser (Opera) en iTunes.
Ik heb een Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 en gebruik Microsoft Security Essentials & AVG Free. Ik heb de afgelopen dagen geen melding van beide softwares gekregen aangaande een infectering/blokkering/in quarantaine zetten van een van de genoemde bestanden.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de behandeling van dit probleem.
Met hartelijke groeten,
Ben.
[Na een eerdere post die ik maakte waarin ik aangaf dat opnieuw opstarten het probleem had opgelost, word mijn PC nu na een tweede ronde schoonmaken van het register met CCleaner en RegCleaner (om resten van een oude Microsoft Silverlight installatie te verwijderen) weer geplaagd door hetzelfde probleem. Aaargh!]
Laatst bewerkt: