CMD start wel maar geen opdrachtprompt in scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter nk020
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nk020

Banned
Lid geworden
3 jun 2011
Hoi ik heb sinds vandaag een probleem met mn cmd scherm ik gebruikte mijn pc altijd als server en gebruikte dus een cmd scherm nu na een crash van de server krijg ik dit cmd scherm niet meer open ook de opdrachtprompt cmd zelf werkt niet wat er gebeurd als ik er op klik is dat hij wel onder in mijn taakbalk verschijnt maar ik zie niet mn zwarte scherm waar ik in kan typen ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Rechtsklik eens op het CMD-taakje in de taakbalk en kies Maximaliseren.
Goede kans dat het dan wel verschijnt.

Indien ja, dan nog eens rechtsklikken op het CMD-taakje in de taakbalk, en kiezen voor Standaardwaarden. Ga naar tabblad Indeling en zet de waarden voor Venstergrootte op 80 bij 25. Hopelijk is dan het probleem definitief weg, en hoef je dat Maximaliseren niet meer te gebruiken.

Succes,

Tijs.

Probeer het eens via start->alle progamma's->bureau accessoires->opdrachtprompt.

ok als ik cmd maximaliseer dan komt hij inderdaad wel in beeld alleen hij staat al op 80 bij 25 bij die tabblad indeling maar hij komt niet als ik hem normale grote wil hebben en coenraad ik krijg inderdaad wel mn opdrachtprompt scherm via bureau accessoires

Dan experimenteren met andere standaardwaarden.
Kies in tabblad Opties bij Weergaveopties voor Venster.
Evt. in tabblad Indeling nog experimenteren met Vensterpositie. Kiezen voor óf Systeem positioneert venster óf voor de waarde 0 in Vanaf linkerkant en de waarde 0 in Vanaf bovenkant.

We horen wel of je er zo uitkomt en welke optie je dan precies geholpen heeft.

Tijs.

Ok dit is wel heel vaag echt weer iets voor windows ik heb het opgelost door bij eigenschappen en dan indeling van cmd die groote van 80x25 naar 80x26 gedaan toen zag ik mn scherm weer en daarna weer terug naar 80x25 en nou zie ik hem ook weer ok dit topic is opgelost bedankt voor jullie hulp

Fijn dat het opgelost is.

Graag nog even je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan