CMOS / BIOS Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cross

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Beste,

Daarjuist heb ik een systeem gekregen welke een wachtwoord heeft op de BIOS.
Nu is het ook het geval dat dit systeem een wachtwoord heeft op de BOOT MANAGER ( Ik kan dus niet anders booten dan de machine doet ).

Nu heb ik de volgende stappen ondernomen;

1. Eruit halen BIOS Batterij
2. Jumper ( CMOS ) Verplaatsen*.

Echter is mij opgevallen dat deze Jumper 2 pinnen naast elkaar heeft en 2 hier onder.
Normaal gesproken zitten er 3 pinnen naast elkaar.

Het gaat hier over een Dell Dimension e520 ( Uit 2006 ) Met een Dual Core Processor.

De originele eigenaar weet niet wat het wachtwoord is. ( Omdat dit beestje uit 2006 komt ).

Ik heb DELL Custumer Support ook gesproken en zij konden mij niet verder helpen omdat ik het originele aankoop adres niet kon verifieren ( Het systeem is gekocht door een bedrijf, de eigenaresse heeft de machine vervolgens aan haar neef gegeven. Welke daarna bij mij stond met het probleem )

Mijn vraag aan jullie is;
Hebben jullie suggesties/tips/tricks/oplossing(en) ?

B.v.d.

Cross

download en brand hirens boot cd eens ,daar staan veel tooltjes op
wie weet werkt een van die tooltjes hier voor

Probleem is: Ik kan niet booten vanaf een CD.. Daar vraagt hij al om een wachtwoord !!!
Anders had dat een ideale optie geweest ...

Geef ons de Servicetag die je op de sticker vindt op de laptop (of lees 'm uit door vanaf die laptop te gaan naar deze link en te klikken op Detect Service Tag.
Geef ons verder het volledige serienummer van de harddisk dat op een sticker op de harde schijf zich bevindt.
Misschien kunnen we dan een werkende code voor een of beide wachtwoorden voor je maken.

PS: Goed opletten geen schrijffouten te maken(!)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Clearing CMOS Settings
CAUTION: Before you begin any of the procedures in this section, follow the safety instructions located in the
Product Information Guide.
1 Follow the procedures in "Before You Begin" on page 59.
2 Reset the current CMOS settings:
a Locate both the 2-pin password jumper (CLRPSWD) and the 2-pin CMOS jumper (CLRCMOS)
on the system board (see "System Board Components" on page 68).
b Remove the 2-pin password jumper (CLRPSWD) from its pins.
c Place the password jumper plug on the CLRCMOS pins and wait approximately 5 seconds.
d Remove the jumper plug from the CLRCMOS pins and place it back upon the password
(CLRPSWD) pins.

Tekst gekopieerd uit een handleiding, misschien helpt dit ?

@Pascalboy, ik heb de batterij er 24 uur uit gehad.
@Rick zie maar 1 jumper op het moederbord en deze heb ik heen en weer gehad.
@Dnties;

De harde schijf heb ik momenteel uit de machine gehaald ..
De machine start niet op zoals ik in mijn beschrijving heb gezet dus "detect s.t." werkt niet.

Service tag van de machine is: JNX5P2J
Service code is: 426 052 7931

Gr.

Ik ga ermee aan de slag.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@pascalboy @Rickvi68
Bij de meeste bedrijfspc's van Dell werkt de methode van jullie niet. :o

BIOS / Master passwords om te proberen:
3xar145y
nt0q89dg

Tijs.

Vijf dagen later, en nog geen reactie terug op de gegeven tips. :confused: (Specifiek posting #9 en #11).

Tijs.

Sorry voor de late reactie ....
Ben enorm druk geweest de afgelopen dagen ...

Ik heb beide passwords zo juist geprobeerd.. echter krijg ik alsnog de meldibng incorrect password ...
Helaas ...

Dan heb ik geen opties voor je. Sorry. Misschien staat er nog wat nuttigs in de maintenance manual, zoals gelinkt in posting #9.

Tijs.

Ok. Een onorthodoxe manier gebruikt maar, effectief ...

Er staat op internet;

Wanneer je het systeem voor een hele kleine tijd kort sluit, kan het zijn dat het wachtwoord eraf gaat. Hierbij zijn er echter 2 uitkomsten; 1. Je systeem is wachtwoord vrij. 2. Je systeem werkt helemaal niet meer.

Gebruik deze manier dan ook alleen als er echt geen andere opties meer over zijn en je eigenlijk de computer al weg wilt gooien.

-----

Ik heb dit gedaan d.m.v. een schroef op verschillende contact punten tegelijk ( aan elkaar gelinkt ) te houden ...
Het systeem sloeg even uit. Gaf een melding en; POEF..

Het wachtwoord is weg ...

Beetje raar, maar toch waar !

Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp !

( Nu Windows 7 geïnstalleerd, office 2013 erop geknald en 4 GB ram erin gestopt en loopt als een zonnetje )

Ja ik heb idd ook eens over die onorthodoxe methode gelezen en er foto's van gezien, als je idd niets meer te verliezen is kun je zo'n methode altijd uitproberen.
Mooi dat het je gelukt is.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan