cmos checksum bad

Status
Niet open voor verdere reacties.

y0sh1

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
hoy
ik had een toetsen bord (logitech)
en steek dit in mijn ps2 poort en pc start niet op ik haal hem eruit en de pc start op ik.
ik denk ik wil nog eens probere dus doe het nog eens maar nu trek ik hem eruit zonder de pc aftesluiten kdenk tot hij kortsluiting maakte en sloot plotseling af nu SOMS als ik opstart krijg ik een meling van cmos cheksum bad .. wat kan ik hier aan doen?
mvg
p.s. toen het toetsenbord instak piepte het moederbord aantal piepjes heb ik opgezocht en er scheelde iets met mij toetsenbord

Jazeker is er iets mis....je ps2 poort is niet ok.
Je kan proberen om met een ps2/usb2 switch te checken of je toetsenbord wel ok is.
Kortsluiting is natuurlijk nooit goed...heb je dat echt gehad?

Probeer wel je probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven...
Suxxes

ja er kwam ee klein vonkje en viel toen uit,
maar kdenk niet tot het aan mijn ps2 poort ligt want nu heb ik een ander ps2 totsenbord en dit werkt
dat ps/2 probleem is niet zo erg
ik zou graag weten van het cms chksum bad

Sluit de pc volledig af, als deze echt uit is haal dan de stroom eraf. druk nu de powerknop voor een aantal seconden in. Hierna de stroom weer aansluiten en de pc opstarten. Krijg je de melding nog, dan kun je overwegen het Bios te resetten. Dit doe je door de moederbord batterij er voor een minuut of tien uit te halen. Het kan ook via de CMOS-Clear jumper, zie hiervoor je handleiding van het moederbord. (de stroom moet in beide gevallen afgekoppeld zijn.)

CMOS checksum duidt op een corrupte BIOS. Daar helpt geen reset BIOS settings aan. Flash voor alle zekerheid je BIOS eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan