CMOS gegevens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen56

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2003
Hallo allemaal...

Ik heb een probleem, dat begonnen is toen ik mijn pc wou opstarten. Toen gaf mijn pc-speaker geluid in de vorm van een sirene, dit stopte niet en het is zeer irritant dus heb ik mijn bios-instellingen bekeken en die waren goed. Maar het probleem was er nog steeds, Dus ik heb de batterij eruit gehaald (30 sec) er opnieuw in gedaan, en het het sirene geluidje was weg, alleen nou had ik weer een ander probleem als ik de CMOS-gegevens wou opvragen kreeg ik dit te zien "view DMI event log" Als dit bericht is weergeven loopt de bios als het ware vast, want je kunt niks meer doen alleen opnieuw opstarten ik hoop dat jullie antwoord voor dit probleen weten.

Alvast bedankt

Groetjes Jeroen

Dat je de instellingen kwijt is is natuurlijk niet zo vreemd. Ga het BIOS is en kies voor de default waardes, meestal is dat voldoende om weer te kunnen werken.

Bedankt voor je reactie

Het gene wat jij zecht, had ik uitgevoerd. Maar alleen mijn CMOS gegegevens zijn foetsie, de rest niet.
Hij zecht als ik die CMOS gegevens wil opvragen "view DMI event log" wat die eerder nooit gedaan heeft.

Toch bedankt Groetjes Jeroen

Geplaatst door Jeroen56
Hallo allemaal...

Ik heb een probleem, dat begonnen is toen ik mijn pc wou opstarten. Toen gaf mijn pc-speaker geluid in de vorm van een sirene, dit stopte niet en het is zeer irritant dus heb ik mijn bios-instellingen bekeken en die waren goed. Maar het probleem was er nog steeds, Dus ik heb de batterij eruit gehaald (30 sec) er opnieuw in gedaan, en het het sirene geluidje was weg, alleen nou had ik weer een ander probleem als ik de CMOS-gegevens wou opvragen kreeg ik dit te zien "view DMI event log" Als dit bericht is weergeven loopt de bios als het ware vast, want je kunt niks meer doen alleen opnieuw opstarten ik hoop dat jullie antwoord voor dit probleen weten.

Alvast bedankt

Groetjes Jeroen

Meestal zit piepen vast op videokaart/geheugen probleem. probeer is een andere videokaart en ander geheugen, misschien helpt het.

Geplaatst door Jeroen56
Bedankt voor je reactie

Het gene wat jij zecht, had ik uitgevoerd. Maar alleen mijn CMOS gegegevens zijn foetsie, de rest niet.
Hij zecht als ik die CMOS gegevens wil opvragen "view DMI event log" wat die eerder nooit gedaan heeft.

Toch bedankt Groetjes Jeroen

De "view DMI event log" is een optie in de BIOS die je uit kan zetten. (DMI Event LOG, onder Advanced BIOS Features).

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan