Cmos melding verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Hallo allemaal , ik heb problemen gehad met een desktop ibm pc met win 98 se erop , de pc staat nu bij een kennis van mij , die hem zover heeft gerepareerd voor mij , maar na het opstarten krijgt de pc een melding van dat er een cmos probleem is (ofzoiets)
Nu heb ik in de tijd dat hij bij mij stond de batterij 2 dagen eruit gehaald , en heb ik ook de jumper van het cmos een paar keer verwisseld
Zou hierdoor de melding zijn gekomen , en zo ja weet iemand misschien hoe ik hem wegkrijg of dat er misschien nog een fout ergens is ?

De pc doet het overigens wel gewoon , op het moment dat hij de foutmelding geeft kan ik op Esc. drukken en loopt de pc gewoon verder en is de foutmelding weg

Overigens geeft windows ook foutmeldingen , maar dit was geen probleem zei mijn kennis , hij installeert windows opnieuw en dan zijn die volgens hem weg

Geef even de Cmos foutmelding want dan kun je hem goed zetten i/d BIOS.

Hoi Will-Well , ik kan je even die melding niet precies geven op dit moment , om de reden dat de pc op dit moment niet bij mij staat , maar vanavond weet ik meer en laat ik weer wat van me horen , in ieder geval
Bedankt alvast

Geplaatst door assaas
Het probleem is al opgelost , bedankt allemaal
Wat was de oplossing nou precies?
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de melding.

Weet ik op dit moment nog niet , degene die hem gemaakt heeft , heeft mij via e-mail laten weten dat de pc klaar is , waarschijnlijk kan ik hem morgen ophalen , dan vraag ik aan hem wel hoe hij het gedaan heeft

in ieder geval laat ik hierover nog iets weten

Geplaatst door crash

Wat was de oplossing nou precies?
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de melding.

Hoi crash,

ik heb de pc gisteren opgehaald en ook gevraagd wat hij tegen die foutmelding had gedaan,maar hij zij dat die melding uitzichzelf op een gegeven moment weg was
Ik heb toen ik thuis nog zelf aan het experimenteren was wel de batterij er 2 dagen uit gehad, ik denk dat die melding daardoor was gekomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan