cmos probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

versprillec

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
vanwege de melding cmos checksum error heb ik de batterij van het moederbord verwisseld dit ook omdat de tijd steeds meer achterliep ,het probleem is echter nog steeds niet verholpen ik krijg de melding nog steeds en kom dan in de bios waar ik de tijd endatum weer opnieuw moet instellen is er iemand die mij kan vertellen wat er mis is?

De nieuwe batarij zit goed om, helaas kom ik wel eens gevallen tegen waarbij de batarij verkeerd is geplaatst, mischien dat je de contacten even na moet kijken, mischien maakt de batarij geen goed contact.

hoe doe ik dat ,de bios defaults opnieuw instellen ? iedere keer als ik in het bios scherm terecht kom stel ik detijd en datum opnieuw in en save ikde instellingen daarna kies ik voor setup defaults waarnade computer gewoon opstart is dit goed ? wat de batterij betreft het is de goeie batterij (heb de nummers gecheckt die er opstaan.de batterij klikte meteen vast in de houder met de nummers aan de bovenkant.mischien heb ik de bios niet goed ingesteld?.

Geplaatst door versprillec
iedere keer als ik in het bios scherm terecht kom stel ik detijd en datum opnieuw in en save ikde instellingen daarna kies ik voor setup defaults
Eerst de "setup defaults" laden, daarna pas de datum en tijd instellen.
Als je het op jou manier doet, wordt de datum en tijd ook weer gereset.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan