Cmos Reset Bederft Overklokken Telkens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank Buurman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Help !

Bij mijn Asus Formula mb - Q6600 - 'hangt' de boot regelmatig in het opstartscherm (na het geheugen OK geteld te hebben). Het enige wat ik dan kan doen, is uitzetten en de cmosresetknop achter op het mb in te drukken, waarna hij boot met de default values.

Nu heb ik eindelijk de optimale overklok gevonden, perfekte instellingen en temp op 3,1 Mhz.
Maar dan opeens weer die cmosreset, die nodig is...
En alles moet weer opnieuw ingesteld worden.

Weet iemand een oplossing ?
ThnX
:thumb:

Dan is het toch geen perfecte overclock, laten we er van uit gaan dat CPU en het moederbord en het batterijtje ervan 100% in orde zijn, dan zul je toch het voltage van de CPU (vCore) moeten verhogen, of de FSB iets moeten verlagen voor een kleinere overclock. Heb je de pc al een goede test gegeven (minimaal 8 uur), met bijvoorbeeld Orthos?

Maar ook een nieuwe BIOS kunnen dit soort (boot-)problemen verhelpen.

..dan zul je toch het voltage van de CPU (vCore) moeten verhogen, of de FSB iets moeten verlagen voor een kleinere overclock. Heb je de pc al een goede test gegeven (minimaal 8 uur), met bijvoorbeeld Orthos?
Maar ook een nieuwe BIOS kunnen dit soort (boot-)problemen verhelpen.

Hoi Michael,

Bedankt voor je reactie.
Sorry voor mijn late, maar ik had t niet in de gaten.
t Voltage had ik verhoogd, FSB zo gelaten. De pc werkt perfect met langdurige stresstesten, relatief goede scores en de temp blijft onder de 42 graden.
De maximaal haalbare overclock wil ik er niet uithalen, dik tevreden zo.

Dat cmos resetten, dat regelmatig nodig is, doet ie ook zonder overclock, waarom weet ik niet ! Een ATX reset helpt in zo'n geval niet, ik moet echt dat knopje indrukken.
Dit mb is een 'gamers-moederbord' , o.a. uitgerust met EZ flash.
Nu heb ik berichten gelezen van mensen, bij wie het mb na de EZFlash 'dood' was (ook na een normale BIOS flash trouwens).
Ben daarom huiverig, om dit toe te passen, terwijl het de grote vraag is, of dit probleem wel verholpen is, dan.

Zou het aan spanningspieken op het mb kunnen liggen ?

mvg
Frank
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan