cmos settings wrong

Status
Niet open voor verdere reacties.

ooteman28

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Goede dag,

Ik kreeg de melding: cmos settings wrong. Die melding verschijnt nu steeds vaker bij het aanzetten van de computer. F1 en F2 geprobeerd (en gesaved), maar bij het aanzetten weer steeds die vervelende melding. Soms vroeg hij om een paswoord en ik dacht hem te weten; niet dus. Uitzetten en opnieuw aandoen, hielp mij na een keer of 10. Gelukkig kwam ik er "doorheen" en alles liep weer.
Soms wil de computer ook niet aan met het indrukken van de schakelaar. De stroomstekkers eruit gehaald (uit computer en stopcontact) wil naar een aantal keer helpen, en de computer heeft weer stroom. Na zo veel opstartproblemen dacht ik: "Dan de computer maar laten aanstaan voorlopig". Gaat hij na ongeveer 20 uur spontaan uit. Gelukkig hielp de oplossing met de stroomkabel. Oh ja, als hij in het scherm van de foutmelding staat, maakt de computer zo'n herrie, dat het lijkt of er een vliegtuig gaat opstarten. Als ik er vervolgens met F1 doorkom, valt die herrie weg, en snort mijn computer weer vredig.
Wie weet de oplossing voor dit probleem?

het kan verschillende oorzaken hebben .
het kan zijn dat de psu aan vervanging toe is .
het kan zijn dat de bios batterij leeg is en niet meer de bios instellingen vast kan houden .
het kan een probleem zijn van beiden .
PSU is power supply unit oftewel de voeding

Hoi !

Als je datum/tijd niet verdwenen zijn zou ik aan de voeding denken !

Greetz,

Harry.

Bedankt voor jullie reactie. Ik denk inderdaad, dat mijn batterij niet goed is. Voorlopig heb ik het opgelost, door de computer niet meer uit te doen. Dat doen er ten slotte veel mensen. Ik moet nu tijd, en gelegenheid, vinden, om mijn computer naar een computerwinkel te brengen, die het batterijtje vervangt, daar ik zelf niet aan de computer durf te sleutelen. Inmiddels is het batterijtje vervangen, en de computer doet het weer goed!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan