Cmos

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc112

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Hallo helpmij peoples

Ik heb een pc gevonden waar alles nog doet. Alleen zegt hij dat er geen cmos in zit en ja hoor er zit geen CMOS!!!!!

Wat kan ik doen??
- Batterije dus dat CMOS uit een andere pc uit halen een uurtje laten staan dat al het geheugen weg is en dan in de moederbord waar niks in ziet.
- Of er valt niks te reden aan de moederbord sonder CMOS

Nog bedankt bij het beantworden van me vraag.

EEEE nou je weet toch waar de dingen worden opgeslagen van je bios tijdelijk en daat heb je een batterij voor nodig weet niet precies wat het precies is het het nou de MOBO of CMOS maar u Snap me wel En ik bedoel niet de bios-chip nee!!!!!!

Het wordt opgeslagen in de Bios-chip. De batterij zorgt alleen voor de stroom, zodat het opgeslagen blijft. Batterij dus nakijken/vervangen en kijken of het geholpen heeft.

Wat is de exacte melding die je krijgt?
CMOS error soms?

No cmos error en dan nog wat met 80 connector maar er zit geen cmos dus ik pak het wel van een andere pc <>??? KAN DAT ???

Ik begrijp niet wat je met een CMOS van een andere pc bedoeld. Ik heb eerder aangegeven wat een CMOS is. Je kan hoogstens een batterij van een ander moederbord pakken en deze even vergelijken of die hetzelfde is, als er uit komt.

Die 80 connector melding heeft met een 80-aderige IDE(ATA) kabel te maken, waarschijnlijk zit er nu een 40-aderige kabel op.

Krijg je soms "CMOS checksum error", want jou melding letterlijk vertaald, zou betekenen dat er geen error is.Kan trouwens ook niks op die melding vinden, kom uit op de melding die ik opnoem. Die betekend lege batterij.

Nee ikz ie het al heb een cmos gevonden maar ik zie dat deze cmos 3V is dat dat goed dat ik dat er in kan SRRY DAT 80 connector was niks het geeft alleen aan dat de floppy cable niet goed in zit maar nu krijg ik alleen error cmos dus nu heb ik een cmos in me had kan ik dat in doen
<<Me cmos van de pc is kwijt dat heb ik al eerder verteld kijk boven>>

Nee ikz ie het al heb een cmos gevonden maar ik zie dat deze cmos 3V is dat dat goed dat ik dat er in kan SRRY DAT 80 connector was niks het geeft alleen aan dat de floppy cable niet goed in zit maar nu krijg ik alleen error cmos dus nu heb ik een cmos in me had kan ik dat in doen ----Me cmos van de pc is kwijt dat heb ik al eerder verteld kijk boven---

Srry werkte met een 40 connector srry u heeft gelijk

Laatst bewerkt door een moderator:
Nogmaals CMOS is wat anders dan een batterij, maar goed.

Als het goed is staat erop de batterij CR2032 en 3V. dit is de meest gebruikte. Er is geloof ik nog een ander nummer dat gebruikt wordt. Probeer het eens.

PS als de floppykabel verkeerd zit krijg je de volgende melding:
floppy disk error (40)

Wat is de exacte melding, want op "no cmos error" kom ik alleen uit op "CMOS Checksum error".

Zit momenteel niet achter pc ik zal effe kijken maar ik denk dat het dat zou zijn zo ja wat is het dan<>

Ik heb een pc gevonden waar alles nog doet. Alleen zegt hij dat er geen cmos in zit en ja hoor er zit geen CMOS
Als die PC opstart, moeten eerst de BIOS-opdrachten worden uitgevoerd, waarna het besturingssysteem het over kan nemen. Die BIOS-opdrachten zijn opgeslagen in de CMOS. Wat bedoel jij dan als je zegt dat alles het doet als de foutmelding is: Geen CMOS? Dan start er dus niets op.
Advies om een nieuwe batterij te kopen is nu meermalen gegeven, heb je er nu al een op dat moederbord gezet?

NB: heb je moeite met typen of zo? Het is af en toe nauwelijks te volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan