• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cmr printen voor meerdere klanten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvandorst

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2011
He hallo,

Is er iemand die mij kan helpen met met code voor vba. Ik gebruik een cmr met vert. zoeken. data. Is het mogelijk om een selectie te maken met printen nr 1 t/m 50 gelijk te printen. Cmr bestaat uit 4 excemplaren

alvast bedankt,
Grt,
Ron

Bijlagen

Ik zit helaas weer eens vast.
Het zou wel makkelijk zijn om selectie te maken. :)

bedankt,
ron

Beste Ron,

Je wil een selectie maken, bedoel je dat je de ene keer cmr 1 t/m 7 wil printen en de andere keer 5 t/m 45?
en het vervolgens met een druk op de knop allemaal print.

hoe doe je het met de rest van de gegevens want neem aan dat de goederen niet steeds het zelfde zijn toch?

Ik moet hier even zoeken, maar heb wel zoiets hier, zal kijken of ik tijd heb dit weekend.

Hoi Eric,

Bedankt voor je reactie.

Wat je aangaf klopt, de goederen blijven hetzelfde en de layout. Het gaat puur om de naw gegevens (data) klanten (vert.zoeken).

Alvast bedankt,
Ron

Hey Ron,

Bijgaande een voorbeeldje,
ooit eens gemaakt voor iemand op een forum.
kom je wel uit denk ik

Bijlagen

hoi eric,

ik heb even met je vb gewerkt, maar het printen werkt niet goed, als ik in kolom m de routes invult, krijg ik niet het aantal prints eruit, heb blijft bij 1 print....misschien dat ik iets niet goed doe...
grt,
Ron

:shocked: loop er zelf ook tegen aan volgens mij doe ik het altijd zo op het werk doet ie het volgens mij wel op deze manier zal morgen eens checken.

Ben zelf geen expert in vba en heb dat van het aantal kopieen in het verleden gewoon van het www geplukt.

dus heren experts wat is er mis met ActiveSheet.PrintOut Copies:=2 ?

Code:
Sub routes_printen()
    Dim strNaam As String
    Dim i As Integer

i = 1
    strNaam = Worksheets("Blad1").Cells(i, 13).Value '13 is de kolom (M) waar de uit te printen routes staan
    Do While strNaam <> ""
        Range("Q1").Value = strNaam
        ActiveSheet.PrintOut Copies:=2

i = i + 1
        strNaam = Worksheets("Blad1").Cells(i, 13).Value ' 13= idem as above
    Loop
End Sub

Laatst bewerkt:
Ron,

als tussen oplossing zou je het kunnen vervangen voor

ActiveSheet.PrintOut
ActiveSheet.PrintOut
ActiveSheet.PrintOut
ActiveSheet.PrintOut

verdient niet de schoonheidsprijs maar werkt wel

Hoi allemaal,

Heb het eventjes druk gehad, eric nog bedankt. Ik had ook nog een code gevonden:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

Sheets(2).Range("A6").Value = Range("A6") + 1

End Sub

Private Sub Workbook_Open()

End Sub

Helaas kan je hier geen selectie maken maar het werkt wel. Heb nog gezocht maar helaas niet gevonden.
groet,
ron

Rudi,

Bedankt, hier was ik op zoek naar. :thumb:
Ik heb gezocht naar de code die jij gebruikt hebt.. hoe krijg je die zichtbaar in userform... een command button lukt me wel maar een userform is onbekend terrein voor me..

Nogmaals bedankt,
Ron

In VB-Editor rechtsklik op Userform1 en selecteer Programmacode weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan