CMS gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik maak websites voor mezelf en voor klanten, en ik werk nu veel met Wordpress. Het maken van Themes kost mij echter te veel tijd voor Wordpress. Is er iemand die een gratis te gebruiken CMS kent, wat gebruiksvriendelijk is, en waar ik een HTML theme zo in kan zetten, door slechts een paar tags toe te voegen in de HTML??

Ik heb eens gekeken naar Umbraco, maar dat gaat niet werken voor mij, omdat ik draai met een Linux-server, en Umbraco draait op een Windows-server.

Iemand tips?

Groet, Jochem

Dat lijkt me sterk, een Theme is de hele front end van een website, en dit is meer dan een 'paar HTML tags', ongeacht het CMS dat je gebruikt

Het klopt wat Berkery zegt. Kost het je teveel tijd dan kan ook altijd nog overwegen om een front-end developer daarvoor in te huren om die themes te schrijven.

Elk CMS heeft zo zijn eigen nukken op het gebied van themes. Wordpress is daarin nog niet eens het slechtste product. Je kunt zelfs met Photoshop of andere tools themes maken voor Wordpress. Ga eens een middag op zoek naar tools om je bij je werk te ondersteunen.

Je gaat toch ook niet iedere keer een compleet nieuw theme opzetten? Ik heb gewoon 1 basistheme en vanuit daar maak ik al mijn websites.

Dus header.php, index.php, page.php, style.css enzovoorts zijn gewoon gestandaardiseerd aangezien vrijwel iedere website een header, eventueel slider, contentdeel, sidebars, footer enzovoorts heeft. Ik hoef alleen de onderdelen die niet nodig zijn eruit te halen en het geheel te voorzien van een custom jasje (voornamelijk CSS werk en wat grafische elementen).

Als je "snel en eenvoudig" wilt, dan kun je CMS Made Simple gebruiken.

Pak zomaar een bestaande html pagina met bijbehorende css.
- Verwijder de gebruikers content en het menu uit de html.
- Kopieer de overgebleven html in een leeg Sjabloon.
- Kopieer alle css in een lege Stylesheet en kopel deze aan het Sjabloon.

In de html:
- Zet {content} in de html op de plek waar je gebruikers content stond.
- Zet {menu} in de html op de plek waar je menu stond.
- Kopieer de gehele <head> uit een meegeleverde voorbeeld Sjabloon.

Soms de css een klein beetje aanpassen en klaaar ben je. Binnen 30 min. aan de slag met pagina's :d

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip bron!
Ik heb het geprobeerd, werkt voor nu goed genoeg, het is slechts om even iets mee uit te proberen.
De rest ook bedankt voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan