CMS Made Simple vs Wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasmaskas

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2011
Beste Helpmij leden,

Welke vinden jullie gebruiksvriendelijker?

Zelf vind ik CMS Made Simple erg handig en makkelijk om templates voor te maken. Dit had ik in 1 dag geleerd. Maar is CMSms veilig ? Ik zou ook graag willen werken met Wordpress alleen het maken van templates vind ik ingewikkelder dan bij CMSms.

Ik vraag dit omdat mijn baas wil dat ik ook met wordpress ga werken maar ik zie er nog geen voordeel in. Je kan volgens mij met beide de zelfde doelen bereiken (als je geen blog begint)en ze zijn allebei gebruiksvriendelijk voor eindgebruikers. en CMSms heeft ook een blog module.

Dus wat vinden jullie wordpress aanleren (wat ik wel ga doen omdat ik het interessant vind) of maakt het geen verschil qua eindresultaat en gebruiksvriendelijkheid

gr pas

Het zijn twee hele aparte systemen. Een CMS is een systeem om pagina's onderling te beheren, aan te maken en dergelijke. Wordpress is puur gericht op weblogs. Van Wordpress weet ik wel dat ze gewoon werken met template files en dat het maken van een template niet extreem moeilijk is als je een beetje verstand hebt van HTML en PHP.

Ik heb gehoord dat je met wordpress ook normale websites kunt maken met een plug in maar is dat zo veel beter als CMSms? Verder ben ik aan het oefenen met het maken van en template voor wordpress. Ik heb nog niks werkende gekregen maar dat komt vast nog.

Voor CMSms is een template maken juist heel simpel vind ik.

Wordpress is puur gericht op weblogs.
Dat was wellicht zo, maar nu niet meer. Het is natuurlijk niet zo uitgebreid als, zeg, Drupal, maar je kunt er wel degelijk een normale site mee bouwen.

Nee, oke niet puur. Maar de inrichting van het programma is wel gebouwd op voornamelijk het invoeren van tekst en het ontvangen van commentaar. Niet op het in detail bewerken van afzonderlijke pagina's zoals in een beetje goede CMS. Persoonlijk vind ik dat beide geen goede oplossing zijn voor een professionele site. Vaak zie je op de één of andere manier altijd wel dat er een bekend CMS achter zit zoals Joomla. Maar dat is puur mijn mening en is natuurlijk ook afhankelijk van je ervaring in HTML en dergelijke.

Ik vind juist dat je met CMSms heel vrij bent met je ontwerp je geeft alleen maar aan waar bepaalde content moet komen en je kan de plugins zelf helemaal style met css. Ik kon gewoon een bestande html website makkelijk omzetten naar CMSms gewoon de html code kopieren in een nieuw sjabloon de css naar een nieuwe stylesheet die 2 koppelen. pagina's door linken naar de php regel waar de content moet {content} neer zetten waar andere content moet komen een andere {...} gebruiken en principe ben je klaar. Natuurlijk kan je ook er voor kiezen dat ze zelf hun menu kunnen aan maken maar daar heb ik nog niet mee gestoeid meestal weten mensen wel wat ze op hun website willen hebben qua menu. Het is gewoon fijn dat je je bestande html website zo om kan zetten.

Bij wordpress werd het mij wat lastig door al die php bestanden die je moest aan maken. Maar weer iemand of CMSms veilig genoeg is?

Laatst bewerkt:
Wordpress, omdat er ontzettend veel plugins zijn. Plus als je een issue hebt is het bijna altijd wel online te vinden.

Ik ben een voorstander van Wordpress. Met name de plugins maken het erg makkelijk om zelfs voor niet techneuten een website of blog te bouwen. Met plugins kun je contactformulieren invoegen, super gelikte slideshows maken, je website perfect optimaliseren voor Google, sitemaps maken, automatisch analytics code invoeren zonder dat je zelf ook maar iets van php hoeft af te weten (wel makkelijk). Het leren van wordpress is ook helemaal niet moeilijk. Op mijn website Bouwen website met Wordpress leg ik de beginnersstappen van Wordpress uit, zodat zelf een leek een website kan bouwen. Website is nog wel in beginstadium, maar wordt hard aan gewerkt.

btw Joomla vond ik de eerste keer erg lastig doorheen te komen, vanwege gebruiksgemak van wordpress ben ik overgestapt.

@basvanschijndel Je gaat toch niet alle topics nalopen op het woord Wordpress om vervolgens daar je site te promoten.

@huijb nee hoor, ik heb er wel twee uitgepikt die gaan over het leren van wordpress. Heb daar mijn mening gegeven en hoop natuurlijk dat mijn website daar ook van toegevoegd waarde is. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan