CMS systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pankmeister

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Ik ben bezig met het bouwen van een CMS systeem.
Nu heb ik een wysiwyg editor ingebouwd waarmee als je klaar bent op een knop kunt duwen om het voorlopige voorbeeld te zien van de pagina die je hebt gemaakt.
Omdat de site uit verschillende vaste delen bestaat (de site heeft een vaste layout, enkel een bepaalde tekst hieruit kan worden aangepast door deze editor), is het dus nodig om de vaste delen mee te "laden", en niet enkel het geposte gedeelte als voorbeeld te laten zien.
Vermits de "voorbeeld pagina", slechts tijdelijk is , en dus nog kan worden aangepast is er een knop "wijzig" voorzien. Deze zou helemaal boven de pagina moeten komen.
Hier zit dus mijn probleem: in de vaste delen zit dus ook al de titel ed, dus ben ik waarschijnlijk verplicht met een frameset te werken. Als ik met een frameset werk zit de wijzig knop en de geposte tekst (wat in een textarea staat om opnieuw aangepast te kunnen worden) op een andere pagina (lees: niet in hetzelfde form), waardoor ik niet kan posten.
Iemand id hoe ik dit kan oplossen?

Is het een idee om heel je form in 1 division te plaatsen, en een lege division aan te maken (bvb met id preview)?

Wanneer je een preview wil, gebruik je javascript om de inhoud van je tekstarea naar de previewdivision te kopiëren. Vervolgens verberg je de division van je formulier en toon je die van de preview.

De 'wijzig'-knop verandert de display-style van bijde divisions dan opnieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan