CNC bestand opstellen via VB2010 + mySQL vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saffe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Beste mensen,

Ik ben op mijn studentenjob (als cnc programmeur van CNC ponsmachine's) tussendoor bezig met een programma te schrijven voor een nieuwe machine. De programma's die er bijgeleverd zijn, zijn te omslachtig voor hetgeen wij maar nodig hebben. Op dit moment moeten we dxf bestanden maken, deze importeren in een programma die de nodige ponsen plaatst, en die moet je dan nog eens importeren in een ander programma die alle stukken gaat 'nesten' (zoveel mogelijk op 1 vlakke stalen plaat krijgen). Dit is meestal maar voor elke keer een paar platen van 1 bestelling (hier maken ze koelcellen, deuren etc met dikwijls verschillende afmetingen) dus onhandig veel werk en tijd die we verliezen.

Nu is mijn bedoeling om dus de eerste 2 stappen over te slaan. Direct het bestand creëeren dat ik kan nesten door te parametriseren (afmetingen zal je moeten ingeven in het programma).

Dit is een voorbeeld van de ascii-code (?) dat naar de machine gaat (de ---- lijnen en rode tekst staan er niet in, heb ik gebruikt om een overzicht te krijgen):
2v2iqtl.png

Nu is mijn vraag: hoe kan ik het best dit bestand opmaken? Ik heb al wat getest met checkboxes die blokken met gegevens in een RichTextBox steekt en een savebutton die de inhoud ervan opslaat met de juiste extensie (.S4).

Enige probleem is wanneer ik erna dat bestand open in kladblok er geen nieuwe regel gebruikt wordt maar alles achter elkaar staat..

Een 2e probleempje:
Ik zou graag de database van de tools en hun positie in de machine kunnen importeren in het programma (dit wordt door nog een ander programma bijgehouden en opgeslagen in een acces database).

Enkel krijg ik volgende foutmelding, denk dat dit iets met mySQL te maken heeft, maar weet daar voorlopig nog niet veel over... Iemand klein beetje uitleg? :)

6qfjw3.png

Alvast super bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes
Benjamin Savic

Ik kan alleen iets zeggen over je eerste probleem: Lijkt mij dat je in je VB programma Chr(13) en Chr(10) moet toevoegen aan het einde van de te schrijven string per regel te schrijven tekst.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik kan alleen iets zeggen over je eerste probleem: Lijkt mij dat je in je VB programma Chr(13) en Chr(10) moet toevoegen aan het einde van de te schrijven string per regel te schrijven tekst.

Tijs.

Lijkt mij niet te lukken.. die code gaat gewoon mee in het tekstbestand..

Iemand?

edit: toch gelukt met volgende code achter de regel te plaatsen:
& vbNewLine

Iemand nog wat info over mn tweede vraag?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan