Co-locating

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKoelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
1.793
//{tsja 't gaat om webruimte & hosting}
---> ok, heeft iemand toevallig ervaring met colocating?

(Heb momenteel wel wat webruimte, maar goed)
 
ok,.
en mocht er iemand nieuwsgierig zijn:
=======================================

'k ben van plan om op m'n site drivers te plaatsen (en er ook een plaatjes-uploader naast te houden) en zoals je weet neemt dat nogal wat ruimte in. (vandaar)
 
Geplaatst door JKoelman
ok, heeft iemand toevallig ervaring met colocating?
Kun je iets specifieker zijn met je vraag? Ik kan hier namelijk wel "ja" op antwoorden, maar dan weet je nog niets eigenlijk.

Voor colocatie heb heb je op zich aardig wat kennis nodig van zowel hard- als software. Daarnaast is de aanschaf van een server een aardige investering. Je bent ook op de hoogte van dedicated servers?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door headout

Kun je iets specifieker zijn met je vraag? Ik kan hier namelijk wel "ja" op antwoorden, maar dan weet je nog niets eigenlijk.

Voor colocatie heb heb je op zich aardig wat kennis nodig van zowel hard- als software. Daarnaast is de aanschaf van een server een aardige investering. Je bent ook op de hoogte van dedicated servers?


ok,.
tedoc.nl had me aangeraden om over te gaan op co-locating als ik boven de 1GB kom, en aangezien ik niet zou weten hoe dat in elkaar zit vraag ik 't hier.

Dit werd mij vermeld:
---------------------------------------------------------------------
Als je zoveel nodig hebt, kun je beter een eigen server colocaten
---------------------------------------------------------------------

en

----------------------------------------------------------------
Ik zou je Supermicro of een Dell PowerEdge adviseren.
Maar als de uptime, of zekerheid niet zo enorm belangrijk is, dan kan je natuurlijk uit de voeten met goedkoop spul.

Linux installatie met alles d'r op en eraan komt op EUR 240,=
Over een "gesecured" installatie hoeven we het niet te hebben, want een Linux installatie IS secure (als je het tenminste goed doet; en dat doen wij).
Dan nog de hamvraag: Fedora of RHEL..
Want je moet de installatie wel onderhouden en dat gaat het makkelijkste met RHEL (maar dat kost ook weer geld).
Fedora kan ook, in combinatie met YUM. Kost geloof ik niks.

..Aanschaffen is 1, maar het vervolgonderhoud is heel erg belangrijk voor de security van je bak.

------------------------------------------------------------------------


//
Dedicated server, had er wel een beetje over gelezen, maar dat zal vast duurder wezen.

//yep, 't ziet er naar uit dat het nogal duur word
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door JKoelman
tedoc.nl had me aangeraden om over te gaan op co-locating als ik boven de 1GB kom, en aangezien ik niet zou weten hoe dat in elkaar zit vraag ik 't hier.

Dit werd mij vermeld:
---------------------------------------------------------------------
Als je zoveel nodig hebt, kun je beter een eigen server colocaten
---------------------------------------------------------------------
Zakelijk gezien (vanuit hun) een goed advies ;)
1 GB ruimte hoeft echt geen probleem te zijn, wat veel belangrijker is m.i. is de serverload: hoeveel belast jij de server waar je op staat. Als deze gedeeld wordt met anderen (shared hosting), en jij zorgt met je site voor een hoge load lijkt me een eigen server een betere optie.


en

----------------------------------------------------------------
Ik zou je Supermicro of een Dell PowerEdge adviseren.
Maar als de uptime, of zekerheid niet zo enorm belangrijk is, dan kan je natuurlijk uit de voeten met goedkoop spul.
Gedeeltelijk eens. Uptime is over het algemeen niet alleen gebonden aan de kwaliteit van de server, meer nog aan de kwaliteit van de serverbeheerder.
Ik heb als je geinteresseerd bent wel een aantal linkjes van server-webshops voor je.


Linux installatie met alles d'r op en eraan komt op EUR 240,=
Over een "gesecured" installatie hoeven we het niet te hebben, want een Linux installatie IS secure (als je het tenminste goed doet; en dat doen wij).
Dan nog de hamvraag: Fedora of RHEL..
Volgens mij wordt voor het gemak FreeBSD maar even vergeten. Ik heb daar zelf zeer goede ervaring mee (en jij dus eigenlijk ook ;))

Want je moet de installatie wel onderhouden en dat gaat het makkelijkste met RHEL (maar dat kost ook weer geld).
Fedora kan ook, in combinatie met YUM. Kost geloof ik niks.

..Aanschaffen is 1, maar het vervolgonderhoud is heel erg belangrijk voor de security van je bak.
Klopt, daar ben ik het geheel mee eens. Als ik zie hoeveel mijn serverbeheerder ermee bezig is (updates, bugfixes etc), ben ik blij dat ik dat aan hem mag overlaten.

------------------------------------------------------------------------


//
Dedicated server, had er wel een beetje over gelezen, maar dat zal vast duurder wezen.

//yep, 't ziet er naar uit dat het nogal duur word
Dedicated is in verhouding duurder, maar biedt je ook een aantal grote voordelen. Het ligt een beetje aan de afspraken die vastlegt, maar een dedicated kan je bijv. het security gedeelte en updaten uit handen nemen. Zeker als je kennis beperkt is, is dit een handige optie. Nadeel is dat de server niet van jou is, voordeel daarvan is weer dat kapotte onderdelen kosteloos vervangen worden.
Volgens mij hadden we over drivers.nu (ik neem ten minste aan dat het daarover gaat) in het verleden contact over gehad. Neem anders eens contact op, ik heb binnenkort wel mogelijkheden voor je mocht je geinteresseerd zijn.
 
Geplaatst door headout

Volgens mij hadden we over drivers.nu,

Klopt, maar goed neem vanavond nog wel even contact met je op :),..


// p.s. trouwens alvast bedankt
 
@Tiborv
---------------

Hoe snel is eigenlijks de respons van widexs?
{had er een paar dagen geleden een mailtje heen gestuurd, maar tot heden nog geen bericht,)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan