coax bekabeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajfhrl

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2008
iemand verstand van coax bekabeling; als ik signaal wil gaan splitten; meerdere tv's aansluiten,aan welk specificaties moet de bekabeling dan voldoen? er is namelijk verschil in bekabeling; hoe dikker hoe beter lijkt mij.

niet hoe dikker hoe beter.
koop coax die afgeschermd is....en met een massieve kern.
en dan ook nog 75 ohm.
goede stekkers en slpitters zijn ook een vereiste....niet bij de bouwmarkt kopen.
Geef iets meer geld uit en ga naar de elektronica winkel.

Ook bij de meeste bouwmarkten kan je tegenwoordig goede kwaliteit kopen, ook daar betaal je voor kwaliteit iets meer.

Mocht het met goed materiaal nog niet helemaal naar wens werken, dan kan je er eventueel nog een versterker tussen zetten.

2 tv's. nadeel alleen is dat het signaal op de zolder binnen komt en daar is geen stroom.dus een versterker daar gaat niet lukken,\
mbt het ohm gebeuren; wat doet dat precies? en de zogenaamde monsterkabels(met zo'n blokje); heeft dat zin?

maar mbt het ohm gedeelte; hoe hoger de ohm hoe beter?of hoe moet ik dat zien?

Hallo

"maar mbt het ohm gedeelte; hoe hoger de ohm hoe beter?of hoe moet ik dat zien? "

Televisie ----> 75 Ohm

Zoals reeds eerder vermeld ... koop een deftige "passieve" splitter .... "f connectoren".

1 In/3uitgangen +/- 15€

Monteer deze korrekt (of laat deze monteren )

T verbindingen , alles gewoonweg aan elkaar verbinden (Gnd->gnd & kern-> kern ) veroorzaken meestal slechts reflekties-impedantieaanpassingsfouten , ruis en uiteindelijk de nodige frustaties ....

Indien het voorgaande voor u chinees is ... laat u ook eens Informeren in een deftige lokale elektronikawinkel.

Het kost u misschien een paar € meer , maar krijg je wel meer waar voor uw geld .

Peter

voor mij is het geen chinees; heb een hirschmann versterker met een t-splitter.ik zit alleen altijd met de bekabeling; wat is goed en wat is niet goed ;)

afgeschermde coax kabel van 75 ohm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan