Coax Kabel verlegnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Hoe kan je een coax cabel verlengen?
Kun je met
4d68f3da65414-287091_BB_00_FB_EPS.thumb.jpg

Aan de aansluiting van de andere coax kabel inpluggen.
Dus mannetje + vrouwtje = koppel
Of moet moet anders?:confused:

Kan, maar vrouwtje op mannetje kan ook.
Echter, het feit dat je het plaatje van een goedkoper antennestekker laat zien, doet vermoeden dat jij gebruik maakt van de witte (ordinaire) bouwmarkt coaxkabel?
Koop de wat stuggere en betere (duurdere!) 'grijze' (minder verlies aan signaal per meter) en gebruik de metalen 'ronde' stekkers.

Als de verbinding niet in een plint hoeft en uit het zicht ligt, volstaan de haakse mannetjes / vrouwtjes, zo niet dan zijn idd. de 180 graden koppelstukjes het meest handigst.

Laatst bewerkt:
De koppelingen die je laat zien zijn niet meer geschikt voor het huidige Coax-signaal.
Vroeger wel, toen er nog geen digitale tv was.

Bij UPC zijn de stekkers die je toont verboden.
Geschikt zijn F-connectors en Coax-12 kabel.
Niet het bouwmarkt-spiul.

Vraag bij een gedegen handelaar (geen bouwmarkt) naar geschikt materiaal.

Zelfde verhaal is voor de radio-tv aansluiting.
Diegene die wil, zal ik een verhaal toezenden.
De oude aansluit dozen zijn niet meer geschikt voor de correcte ontvangst van alle zenders, en tv-signaal zonder storingen.

Geschikt is Hirschmann (of Astro) GUT15 D. ("D" staat voor Digitaal filter)

Laatst bewerkt:
Kun je een link sturen naar een goede coax kabel die jij bedoelt?

Laatst bewerkt door een moderator:
OK,

Kabel voor sateliet?:confused:
We hebben beneden uit de wandcontact doos groene coax 12 kabel, tussen de wcd en mediabox tv antenne kabel. we hebben super beeld.
En achter de wcd (heeft een pro gedaan voor ons) de coax van beneden naar boven doorgetrokken om boven ook digitale tv te kijken..ook super beeld kwalitieit. (heb boven ook digitale mediabox)
Maar we krijgen er een stuk bij ons huis aan en boven krijg ik die slaapkamer.
Dus daarom willen we de coax kabel verlengen. Maar waarom een satelliet kabel?
En een F-connector koppelbus?
(De oude aansluit dozen zijn niet meer geschikt voor de correcte ontvangst van alle zenders, en tv-signaal zonder storingen.)
Wat maakt een coax 12 kabel nou beter dan een normale ouderwetse coax kabel:confused
Onz beeld kwaliteit is super en hebben noot storingen dus het maakt denk ik niet veel uit als coax 12 word toegepast.

Mvg Windowsfaq

Een simpele kabel is vaak te dun slechte afscherming en verkeerde binnenkern.
Het is niet zomaar een draadje koper. Dan zou je ook speakerdraad kunnen gebruiken.

Als je de oude aansluitingen gerbuikt voor radio en tv, zit er een verkeerd filter in.
Die filterd een bepaalde band (frequentie reeks) uit het signaal.
Bijvoorbeeld een stuk dat voor Digitale Radio was gereserverrd, en momenteel gebruikt wordt voor TV.
Niemand in nederland heeft Digitale radio per kabel, en dat is dus een nutteloos filter.
Maar veel mensen hebben dat filter dus wel.
Wat gebeurd er dan? Je mist een aantal kanalen op je tv, of op je digitale encoder.
Simpel omdat dat signaal eruit gefilterd wordt.

De aansluiting van Hirschmann of Astro GUT15D filterd correct voor deze tijd anno 2011.

De pluggen van de bowumarkt hebben veel te weinig afscherming voor signalen van buitenaf.
Gsm, Dect, Wifi etc.
Dat zijn allemaal storende factoren voor de kabel antenne.
Vroeger was dat prima, anno 2000 en verder niet meer.
UPC monteurs verbieden die.

Hoe je de kabel moet splitsen?
Zet op de Groene kabel een F-connector en dan een metalen splitter, geschikt voor F-connectors.
Zorg ervoor dat je een model hebt met exact de juiste aantal aansluitinge als je nodig hebt.
De langste afstand moet de minste dB demping hebben.
Dus ook GEEN rijg-aansluitingen.
Dat wil zeggen, GEEN radio-tv aansluitingen waar een kabel in- en uit aangesloten kan worden.
Effect: elke aansluiting heeft ongeveer 15 dB demping op de kabel.Als je in je huis 65 dB binnen krijgt, en bij een tv of decoder 60 dB nodig hebt, en je lust deze door, hou je bij de 2e tv nog maar 50 dB over. Je hebt 60 dB nodig. Te weinig dus.
Ja, je hebt beeld, maar wat sneeuwerig, en verlies van digitaal signaal.

Ik heb al deze info van een vriend van mij, die sinds jaar en dag bij de coax werkt, momenteel voor UPC.
Zelf ben ik electricein.

Geschikte soort splitters:
http://www.digiproof.nl/WebRoot/Sto...4A/B105/515D/32E5/BD49/ES-03HRCL_91_1_93_.jpg

De modellen van plastic, of de modellen waar je geen F-connector voor nodig hebt zijn NIET geschikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan