coax splitter of versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guppie11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hallo,
Er is bij ons gister een monteur van Caiway langs gekomen omdat onze tv en internet traag was.
Nou bleek dat onze splitters kapot waren.
Nou was ons aangeraden in plaats van splitters een COAX versterker te kopen.

Nu heb ik er 1 gekocht maar zit ik met een probleem.

- Al doe ik de IN-Kabel in me kastje en de OUT-Kabel in de versterker loopt alles prima.
Dan doe ik de TV kabel erin en het signaal van me TV is een stuk beter.
Maar al doe ik de kabel van me router erin , krijg ik GEEN internet.

- Al doe ik de kabel van de versterker en me kabel van de router in een splitter en dan
in het kastje waar de verbinding uit komt , dan heb ik beide alleen me TV stoort alleen maar.(Blijft hangen steeds)

Weet iemand of ik dit kan fixen?

Met vriendelijke groet,
Thomas Smit

Hallo.

Je moet wel een retour geschikte versterker hebben hoor anders heb je geen internet.
Dus een gewone versterker werkt niet.
Nogmaals je moet een retour geschikte versterker hebben.
Moet je ook in de winkel zeggen dat hij retour geschikt moet zijn voor internet verbinding.

Groetjes Cees.
:):)

is de versterker "retour geschikt" ?

Retourgeschikt

Een belangrijk verschil tussen de versterkers is of ze retourgeschikt zijn en of deze retour ook wordt versterkt. We kunnen wat retourgeschiktheid antenneversterkers dus opdelen in drie soorten:

Niet retourgeschikte antenneversterker.
Passief retourgeschikte antenneversterker.
Actief retourgeschikte antenneversterker.
De retour is nodig voor toepassingen als kabelinternet, Pay-Per-View en interactieve TV. Dus wanneer u niet alleen informatie ontvangt, maar ook informatie via de kabel retour wilt zenden.

Niet retour geschikt

Heeft u geen retour nodig, of kan de retour aansluiting vóór de versterker worden gemaakt, dan voldoet een niet retourgeschikte versterker.

Passief retourgeschikt

Een antenneversterker met passieve retour heeft u nodig wanneer u (op korte afstand) achter de versterker een retour aansluiting nodig heeft. Deze versterkers zijn iets duurder dan de niet retourgeschikte versterkers.

Actief retourgeschikt

Een actief retour geschikte versterker kan het retour signaal versterken. Dit kan in sommige gevallen de werking van de retour verbeteren. Het retoursignaal mag echter niet teveel versterkt en/of vervuild worden, uw kabelmaatschappij kan u dan afsluiten om storingen in hun netwerk te voorkomen. Het nut van een actieve retour is dus zeer beperkt.

Nog een paar opmerkingen over de retour

Kabelmodems worden door installateurs meestal voor het abonnee overname punt (AOP) aangesloten, waardoor de retour ten behoeve van het kabelmodem gegarandeerd werkt zonder dat u hiervoor retourgeschikte antennematerialen nodig heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan