Computer hangt vast

Johannes1956

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2019
Besturingssysteem
Windows 10 en Windows 11 Pro
Office versie
Microsoft 365
Beste mensen, even een vraag.
Mijn computer Windows 10 Heeft zich vast gehangen in het scherm staat Boot Priority
muis en toetsen bord reageren nergens op, ben hier al een halve dag mee bezig
weet niet hoe ik hier uit kom dus als iemand een iedee heeft zou ik het graag horen.
Kom nu nergens bij dus alle hulp is welkom Johannes 1956

Hey Lange Pier, ja wel tig keren opnieuw opgestart blijft hangen in UEFI Bios Utiliy EZ Mode
weet zelf niet meer wat te doen heb al vanalles geprobeert

de muis en het toetsenbord doen ook niks

Heb je al een USB muis/toetenbord aangesloten? Soms wil een draadloze set niet werken.

Ik denk dat je een nieuw bios batterijtje nodig hebt (de 3 Volt knoop-cel), al was het maar om dat als oorzaak uit te sluiten. Wellicht ziet de computer de boot schijf niet meer en kan het daardoor ook de invoer apparaten niet meer vinden. Na het plaatsen van de batterij naar de bios of Setup instellingen gaan, als dat bij jou computer kan. Standaard instellingen selecteren en opslaan. Dan opnieuw in de bios gaan en naar wens aanpassen.
Bij een safe boot van een UEFI firmware bios, zal je de uitgebreide instellingen vinden in Windows. Dat is bij Systeemherstel en Opnieuw opstarten voor probleemoplossing. Ik kan zo niet zeggen welke instellingen nog bij opstarten met Del. of Esc. bereikbaar zijn als de computer UEFI gebruikt.
Zou dit geen uitkomst bieden, dan kan de computer geen opstartbaar station vinden maar dat verklaart niet waarom je het toetsenbord niet kan gebruiken. Vroeger waren er nog veel computers die een PS2 toetsenbord nodig hadden om de bios te kunnen veranderen of de toets aan te kunnen slaan om daar in te komen. De USB drivers werden pas met Windows geladen. Een PS2 toetsenbord heeft een ronde paarse stekker.

Terug
Bovenaan Onderaan