COD 2 direct x probleem?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lizeee

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2007
Hey,
Ik heb net COD2 gekocht en geinstalleerd op mijn pc.
Toen kwam ik erachter dat ie dus blijkbaar 'bekende problemen met vista' heeft.
Ik zag wel op internet heel veel mensen waarbij ie wel werkte.
Ik heb hem gepatched naar versie 1.3 ofzo (want dat zeiden ze) en ik probeer hem nu te draaien met compatibiliteitsmodus als XP Service Pack 2, maar als ik hem op probeer te starten krijg ik de volgende error (bij MP en SP mode)
"DirectX Error DirectX has encountered an unrecoverable error. Please check DirectX Help document for possible details." En dan kom ik dus bij een of andere FAQ.
Maar daar staat bijvoorbeeld iets over Hardware Acceleration, maar ik heb geen flauw idee waar ik dat moet vinden op vista?
En heeft iemand verder nog enig idee hoe ik COD2 aan de praat krijg?
Ik kan wel gewoon games zoals Sims 2+uitbreidingen enzo spelen.
Volgens mij heb ik een Intel (R) G33/G31 Express Chipset Family.

Laatst bewerkt:
op de call of duty CD staat als het goed is ook een map DirectX , met waarschijnlijk een Setup file erin, draai die setup en try again ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
op de call of duty CD staat als het goed is ook een map DirectX , met waarschijnlijk een Setup file erin, draai die setup en try again ;)
Nope, werkt niet. Krijg nog steeds dezelfde error!

herinstallatie geprobeerd ? maak even een backupje van je saved files :)

herinstallatie geprobeerd ? maak even een backupje van je saved files :)

Ben nu voor de 2e keer aan het herinstalleren. EN ik heb helemaal geen saved files want hij heeft het nog nooit gedaan :P Heb hem vanmiddag pas gekocht en meteen al gezeik :(

Edit:
Heb hem nu voor de 2e keer opnieuw geinstalleerd en nog steeds diezelfde foutmelding.

Laatst bewerkt:
verwijder & installeer Directx 9 handmatig. Probeer het dan nog is.

Weet niet hoe het bij TS zit maar bij mij kan ik DirectX niet meteen vinden in de software vh conf-scherm

Heel bijzonder. Ik kan het hier (op school) ook niet. Maar thuis weet ik vrij zeker dat het gewoon netjes in mijn software lijstje staat. Ook bij een buurjongetje van mij (kameraad van mijn broertje) stond het erin. Hij had het namelijk verwijdert.

Nee, directx staat bij mij niet in het lijstje bij software.

Op google vond ik dit, iemand ervaring mee? En raak ik hierbij geen bestanden ofzo kwijt? En werkt dit ook met windows Vista?

Reinstall DirectX 9

To reinstall DirectX, you need to clean boot the Windows XP system. For this, run the msconfig command to open the System Configuration Utility. Next, select the Selective Startup check box and clear all the options under it. On the Services tab, select the Hide All Microsoft Services check box and then select the Disable All button. Select OK to apply your changes and exit the System Configuration Utility. Now, restart your PC to perform a clean boot. During a clean boot only those services that are essential to run your XP system are started. All other startup programs are not started.

Now, insert your gaming CD that has the DirectX installer on it. Double-click the installation file to start the installation. You must try to either install the same or a higher version of DirectX on your system. Installing a lower version can lead to further errors.

EDIT: Heb dit gedaan, nog steeds die error.

Laatst bewerkt:
Probleem zou ook je videokaart zelf kunnen zijn, deze word namelijk niet ondersteund door het spel.

Kijk voor de zekerheid even op deze site: www.canirunit.com

Zoek het spel op in de lijst en klik op de button. Vervolgens word er een scan gemaakt van je pc en word er gekeken of je het spel kan draaien. Plaats het resultaat van de scan even hier.

Probleem zou ook je videokaart zelf kunnen zijn, deze word namelijk niet ondersteund door het spel.

Kijk voor de zekerheid even op deze site: www.canirunit.com

Zoek het spel op in de lijst en klik op de button. Vervolgens word er een scan gemaakt van je pc en word er gekeken of je het spel kan draaien. Plaats het resultaat van de scan even hier.
Ja dat zou het ook nog kunnen zijn. In dat geval dan heb ik pech gehad, ik ga namelijk niet een nieuwe videokaart kopen ofzo.

------------------------

Resultaten:
Yep, het is helaas mijn videokaart.
Wel vreemd, omdat ik andere spellen wel gewoon kan spelen, dit is de eerste waar ik problemen mee heb.
Dit is het enige:
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - No
Vertex Shader Ver.: Required - 1.1 , You have - 0.0

Test al gedaan? Zo niet, even doen en resultaat hier even plaatsen.

Test al gedaan? Zo niet, even doen en resultaat hier even plaatsen.
Ja.
Dit is het resultaat:

Call of Duty 2
System Requirements Lab Analysis
Sorry, your computer cannot run this product because your system did not meet the Minimum Requirements. If you want to learn how you can fix that problem, please review the details section below. In some cases it may be a free download and you could be good to go.

CPU
Minimum: Pentium 4 or Athlon XP
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2140 @ 1.60GHz
PASS
CPU Speed
Minimum: 1.4 GHz (Pentium) or 1700+ (Athlon)
You Have: 1.60 GHz Performance Rated at 2.87 GHz
PASS
System RAM
Minimum: 256 MB
You Have: 1012 MB
PASS
Operating System
Minimum: English version of Windows 2000/XP
You Have: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build Service Pack 16001)
PASS
Video Card
Minimum: 3D Hardware accelerated card required - 100% DirectX 9.0c compatible 64 MB (NVIDIA GeForce3+ /ATI Radeon 8500+)
You Have: Intel(R) G33/G31 Express Chipset Family (Intel(R) GMA 3100)
FAIL: Sorry, your video card does not meet this minimum requirement. Upgrade to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options.
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card

Video RAM: Required - 64 MB , You have - 320 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - No
Vertex Shader Ver.: Required - 1.1 , You have - 0.0
Pixel Shader Ver.: Required - 1.1 , You have - 2.0

Video Card Driver Version (DirectX)
Your driver version number is: 7.14.10.1409
FYI: Your video card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper video card driver versions are important to the proper operation of your product.
Sound Card
Minimum: Yes
You Have: Luidsprekers (Realtek High Defi
PASS
Sound Card Driver Version
Your driver version number is: 6.0
FYI: Your sound card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper sound card driver versions are important to the proper operation of your product.
Free Disk Space
Minimum: 4.0 GB of uncompressed free disk space (plus 600 MB for Windows 2000/XP swap file)
You Have: 144.0 GB
PASS
CD
Minimum: 8X Speed CD-ROM or 2X DVD-ROM drive
You Have: TSSTcorp DVD+-RW TS-H653F ATA Device
PASS, but the Speed could NOT be analyzed.

1 je hebt een onboard videokaart, daarmee kun je niet al te veel games mee spelen. Zeker niet van die 3D spellen zoals COD.
1. je shader model is te laag je heb 1.1 en 2.0 is vereist.
3. DirectX is inderdaad niet in de software lijst te vinden en daarom ook niet makkelijk te verwijderen.

Conclusie is dus eigenlijk dat dit spel niet zal gaan draaien op jou pc.

Conclusie is dus eigenlijk dat dit spel niet zal gaan draaien op jou pc.
Ja, helaas.
Achja, nu mijn vader maar smeken of ik hem op zijn computer mag installeren :) Want ik heb daar gekeken en daar kan ie wel op.

Of sparen voor een lossevideokaart, dan kun je wat meer games op je eigen pc spelen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan