COD 4 en COD5 crashen bij windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

timbo25

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
hallo ,
ik heb een groot probleem ik speelde laatst call of duty world at war en ineens werd mijn beeld zwart en mijn muziek stopte ik kon niks meer doen .
toen heb ik mijn pc uitgezet en toen weer aan toen deed hij het weer .
ik heb cod4 geinstaleerd en na ongeveer 15 min spelen gebeurt hetzelfde .
wat vreemd is want als ik cod2 opstart dan werkt hij een paar uur lang en er gebeurt niks zo ook bij counter strike source gebeurt er niks .
het probleem kwam bij de cod's tijdens de multiplayer na ongeveer 15 tot 20 min spelen .

dus ik denk dat het aan de 2 cod's ligt aangezien ze op dezelfde engine draaien maar wat vaag is ik heb hier nooit eerder last van gehad .

ik hoop dat iemand een oplossing heeft aangezien ik deze twee vette games toch nog wel vaker wilde spelen .

Greetz Timbo25

Laatst bewerkt:
Kan van alles zijn.

Heb je de temperatuur al gecheckt? Of je videokaart?

wim bedankt voor je antwoord maar ik denk niet dat het aan de temperatuur van de pc ligt aangezien er nogal een zware zalman koeling opzit .
en mijn videokaarrt misschien ik heb een radeon 3870 van msi .
maar wat raar is want het gebeurt alleen bij cod5 en 4 bij counter strike of cod2 gebeurt het niet .

Greetz tim

Laatst bewerkt:
Cod 2 en counterstrike zijn ook iets minder zware spellen.. dus het zou niet gek zijn als die het wel doen, het kan zijn dat je videokaart het gewoon niet meer trekt, en dat je een nieuwe moet aanschaffen, maar dat weet ik niet. Heb je beide spellen wel een poosje kunnen spelen of was het gelijk de eerste keer spelen dat het beeld zwart werd?

ja heb beide cod's een lange tijd kunnen spelen .
ik heb meer als een 1.5 jaar deze videokaart en cod4 heeft het altijdt goed gedaan .
maar ik zal als tesje crysis er wel eens opzetten:thumb:

Check even de temperatuur van je videokaart dan, als je processor koel is hoeft je videokaart niet te zijn. Als de temperatuur normaal is zou ik denken aan je voeding, aangezien cod 4 en 5 wel wat vragen aan je hardware, gaan die ook meer vragen aan je voeding!

Yoeri

ik heb net met Everest naar de temperatuur van mijn gpu gekeken :
zonder games is het : 48 graden
met counter strike source is het : 59 graden
en met call of duty 4 is het : 74 graden

Klinkt als een b-merk.

Een AMD x2 6000 en een 3870 zijn niet echt zuinig te noemen, dus zullen veel van je voeding vragen. Zeker tijdens zware spellen.
Heb je ook andere zware spellen geprobeerd?

Tijdens minder zware spellen wordt de voeding en processor minder zwaar belast, waardoor er ook minder energie wordt verbruikt. Dus dan heb je geen problemen.

Ik geef geen garanties dat dit het is, maar het is wel de logische verklaring.

oke bedankt ,
ik heb net crysis wars geinstaleerd ik ga het zo eventjes spelen en dan zal ik wel melden of het probleem weer voorkomt of niet:thumb:

ik heb crysis wars net een uurtje gespeeld zonder problemen en frontlines fuel of war gaf ook naar een uurtje nog geen problemen .

Wat nu ???

ik vermoeddat je videokaart van een redelijk overclockt type is. Die gaan op termijn wel vaker problemen geven.

oke dan zal ik eens proberen om de 8800 gt van mijn buurman er in te zetten

ja die heb ik ook ,
maar ik denk dat ik het probleem al heb want net mer de 8800 gt van mijn buurman heb ik al bijna 1.5 uur cod4 zonder problemen kunnen spelen .:o:thumb::shocked:

dat zegt nog niet dat het door je videokaart komt, ik zeg het niet met zekerheid maar misschien vraagt de 3870 wel meer dan de 8800.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan