CoD UO server opzetten !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AsusUser

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
hallo allemaal
mijn vraag is hoe kun je een cod uo server opzetten
ik heb gehoord dat je dat doormiddel van deze site kan doen
http//:www.noginn.com/codserver/ maar als ik er naar toe surf
dan komt er een error in beeld en staat er dat de site niet meer bestaat :confused:

kan iemand mij aub helpen ???

alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
uit dit forum dat je me hebt gestuurd word ik niet veel wijzer kun je me zelf ook uitleggen stap voor stap wat ik moet doen

ik weet dit al :

stap1 start coduo
stap2 klik op start new server
stap3 delicated aanzetten op internet

verder weet ik het niet meer

verder nog bedankt voor je snelle reactie :thumb:

Laatst bewerkt:
Zo maak je een dedicated server. In de link wordt een CoD MW server beschreven, maar het principe is hetzelfde. Helaas is er eigenlijk niets meer vinden op het internet over een UO server, dat zal wel met de leeftijd van de game te maken hebben denk ik. :)

Het enige wat je nu nog nodig hebt is een config bestand om je UO server te runnen (daar staan de instucties in en is een gewoon text-bestand met als extensie .cfg).
Probeer eens te Googlen op "CoD UO dedicated config"
Je hebt in ieder geval een config file nodig van een dedicated UO server.

ik ga het proberen alleen heb ik ook gehoord dat als je achter een router zit
een speciale poort moet openen of zo en dat het niet zo gemakkelijk is :confused:
ik heb al een config die mappen roteert en de console zegt automatisch:
"welcome to our server please play nice ontherwise you will be kicked" :)

verder heb ik ook gehoord dat je een programma moet hebben om je server te
besturen "COD RCON" of zoiets :confused:

Het forwarden van je poorten valt wel mee. Het gaat om UDP en TCP 28960 die naar jouw pc waarop de server draait geforward moeten worden.
Verder kun je inderdaad beter een serverbeheerprogramma gebruiken. Een goed programma is bijvoorbeeld: Autokick of serverwatch. In jou geval is misschien Autokick wel handig, het is simpel en gemakkelijk in gebruik. Een link heb ik zo even niet, je zult daar even op moeten Googlen.

bedankt !!!

bedankt voor alle reactie's
tot nu toe het lukt al aardig met de server
wat ik nu nog moet doen is een map maken :D
en dat programma zoeken alleen heb ik ook gehoord
dat COD RCON ook een goed programma is om je server mee
te runnen :thumb: verder heel erg bedankt voor de reacties :p

Er zijn meerder programma's om een server te beheren. Je kunt natuurlijk meer programma's proberen om de juiste voor jouw te vinden. En voor wat betreft mapmaking. Kijk daarvoor eens op http://modsonline.com Daar vind je een schat aan informatie over mapmaking. :)

met mappen maken heb ik al veel ervaring heb er al een zooitje in mijn pc gezet dat kun je maken met CODUO radiant en CODUO maker :thumb:

maar het gaat mijn nu specifiek om het maken van een server :)

ik heb namelijk gehoord dat als je een server wilt hosten dat je pc er nogal traag van word en dat hij dan altijd moet aanstaan is dat zo ??? want als dat zo is dan betaal ik liever een klein bedrag per maand aan een hoster :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Je pc wordt er niet traag van, maar je server wel. :) Het is aan te raden om de pc waarop je server draait niet te gebruiken voor andere doeleinden. Spelers op de server zullen dit namelijk meteen merken in de zogenaamde "lagg spikes", te herkennen aan de Hitch warnings welke de console aangeeft.
Heb je niet een tweede pc om de server op te laten draaien, zou ik kiezen voor een hoster inderdaad. En het is inderdaad beter om je server (pc dus) aan te laten staan, of in ieder geval een groot deel van de dag. :)

bedankt :D

bedankt voor je reactie,
ik heb zelf trouwens thuis een oude hp liggen :D
ik kan er wel ff een paar goede componentjes in zetten
en daarop de server draaien dat is mischien wel een goed idee :p

bedankt voor alle reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan