cod uo server vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basman13

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
Berichten
45
Hallo,ik heb een 16 slot gameserver gehuurd,en nu had ik een paar vragen.
Welke regel moet ik toepassen om een welkomst tekst in beeld te krijgen als de map geladen is?
En welke regel moet ik toepassen om links beneden boven het kompas server boodschappen te laten verschijnen?
En kan ik vanuit de console iemand kicken of bannen?
Ik heb een programma geinstalleerd dat rcon dichtbij brengt ofzo,ik dacht misschien de console.
En ik heb weleens,omdat er nog bugs in zitten,dat de volgende map niet laad.
Nu ga ik helemaal het internet op naar me server en reboot deze dan.
Kan dit niet makkelijker,gewoon een commando in de console en de volgende map verschijnt ofzo.

BVD,Bas.
 
Hoi. :)
Welke regel moet ik toepassen om een welkomst tekst in beeld te krijgen als de map geladen is?
Je bedoeld een Message of the day? Dat is deze regel in je config:
set scr_motd "Hier je tekst"
En welke regel moet ik toepassen om links beneden boven het kompas server boodschappen te laten verschijnen?
Dat kan alleen met een mod. De AWE mod bijvoorbeeld bezit deze functie.
En kan ik vanuit de console iemand kicken of bannen?
Bannen gaat helaas niet, daar heb je een serverbeheer programma voor nodig.
Kicken gaat met het volgende commando:
clientkick [ID]
banClient [ID]
banUser [NAAM]

Hoe je aan een persoon zijn ID kunt komen zie je in de console door status in te typen.
Nogmaals, bannen werkt waarschijnlijk niet, maar probeer het maar eens.
Kan dit niet makkelijker,gewoon een commando in de console en de volgende map verschijnt ofzo
Ja dat kan door map_rotate in te typen in de console. Of anders bijvoorbeeld map mp_carentan
Maar zou toch even de rotatie nakijken. Een typfoutje is zo gemaakt.
 
Server not running

Hoi,
als ik het commando status intyp kryg ik de boodschap"server is not running".
Is er geen andere manier om iemand te bannen,als ie valsspeelt bijvoorbeeld?,via het conf.cript?,of punkbuster commando`s?
 
als ik het commando status intyp kryg ik de boodschap"server is not running".
Dan loopt je server ook niet uiteraard met die melding.
Is er geen andere manier om iemand te bannen,als ie valsspeelt bijvoorbeeld?,via het conf.cript?,of punkbuster commando`s?
Buiten een serverbeheerpogramma om, zou je ook nog gebruik van PunkBuster kunnen maken.
De onderstaande regel zou voor een ban kunnen zorgen in je PB config bestand: pb_sv_badname 60 Naam van speler

Mocht je echt verder willen gaan in het tegenhouden van bepaalde mensen, zou ik toch echt voor een serverbeheerpogramma gaan als Serverwatch, ModernRcon, of Autokick.
Met dat soort programma's kun je perfect diegene van de server weren die niet gewenst zijn.
 
CoD Rcon 5.3

Bedankt,
ik heb CodRcoN 5.3 geinstalleerd,daar kan ik alles mee doen.

Greetz Bas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan