• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code form aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Ik ben in mijn nieuw projectje (zie bijlage) al een beetje verder geraakt.
Ik heb 22 vakken van telkens 35 rijen van rij 4 t/m rij 795.
Hierin worden de scores van de wekelijkse wedstrijden weggeschreven en dat werkt perfect.
Er worden echter ook nog Bekerwedstrijden en gewone Kampioenschappen gespeeld door sommige spelers en deze scores zouden dan in de rijen 796 t/m 903 (voor de beker) en in de rijen 904 t/m 1083 weggeschreven moeten worden.
Ik dacht dan om nog Cases in de code van het form bij te zetten met BK1,Bk2,Bk3 en K1,K2,enz......... om deze te laten wegschrijven naar de respectievelijke rijen, maar dan krijg ik foutmeldingen als ik op het form onder "Speeldag" BK1 of K2 invul.
Vervolgens heb ik geprobbeert om met een extra TextBox te werken, waar dan Interclub of Beker of Kampioenschappen komt te staan en dat lukt ook niet
Kan iemand mij verder helpen.

Grtjs.
Armand

Bijlagen

Kan je niet doorborduren op je Select Case?

Heb ik geprobeerd, maar het lukt mij niet
Het gaat wel als ik gewoon verder ga met Case 23, 24, enz........ maar het zou beter zijn dat ik voor de Beker en de Kampioenschappen met andere Cases zou kunnen werken, vermits deze worden gespeeld tussen de gewone competitie door

Grtjs.
Armand

Op Select Case kun je uitbreiden (klein stukje gedaan)
Userform textbox is vervangen door ComboBox

Bijlagen

Super Jack,

Werkt perfect.
Hier ga ik verder op borduren.

Grtjs.
Armand

Weet er verder iemand of ik die reeks Cases ook korter kan schrijven.

Code:
Private Sub cmbWegschrijven_Click()
 Sheets("Scores").Range("B4:B39").Offset(ComboBox1.ListIndex * 35 + IIf(Opt1, 0, 972)).Find(cboNaam.Value).Offset(, IIf(LCase(TextBox2.Text = "uit"), 7, 1)).Resize(, 6) = Array(txtG1.Value, txtG2.Value, txtG3.Value, txtG4.Value, txtG5.Value, txtG6.Value)
cboNaam.Value = ""
End Sub

lcase moet natuurlijk "uit" zijn en niet "Uit".

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan