• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code genereren

• Onderwerp starter Onderwerp starter KeBr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KeBr

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2016
Ik heb een Excelformule: =TEKST.SAMENVOEGEN(DEC.N.HEX(ASELECTTUSSEN(0;4294967295);8);"-";DEC.N.HEX(ASELECTTUSSEN(0;65535);4);"-";DEC.N.HEX(ASELECTTUSSEN(16384;20479);4);"-";DEC.N.HEX(ASELECTTUSSEN(32768;49151);4);)

Deze genereert een bepaalde steeds wisselende code, b.v. 8DA6EAA6-9F59-436F-8D2B Ik krijg het echter niet voor elkaar om hierin ook kleine letters op te nemen.
Als het ook mogelijk zou zijn om hierin leestekens b.v. # of $ op te nmene zou helemaal prachtig zijn. deze laatste kan ik echter op op de plaats van het liggende streepje zetten.

Weet je wel wat een HEX waarde is? Ik vermoed van niet, want anders had je niet om kleine letters gevraagd :). En # als output? Dat zou ik mij nog enigszins kunnen voorstellen, omdat je die nog wel tegenkomt om hexadecimale getallen weer te geven, maar $? Wellicht is het handig als je eerst uitlegt wat je met deze 'onzin'hexadecimale getallen wil doen.

hier een heel eenvoudig voorbeeldje die een code maakt met grote letters,kleine letters , getallen en leestekens.
het is eenvoudig aan te passen.

Bijlagen

Bedankt voor de reacties. hier kan ik mee verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan