• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code gevonden in forum, waar te plaatsen in mijn code?

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hallo Forum,

ik was op zoek naar een hyperlink en die te plaatsen in de "opslaan en verzend" code vanuit Excel,
Heb iets gevonden, maar weet niet precies waar te plaatsen in mijn code, is net weer iets anders
Onderstaande code geschreven door HSV in februari maar zegt deze te plaatsen voor send.
ik mijn code staat geen send. omdat het mogelijk moet zijn om nog tekst toe te voegen voor verzenden.
en denk dat deze enigszins aangepast moet worden, zie dat Wddoc. en address en subject anders zijn, .

Code:
WdDoc.Hyperlinks(1).Address = "mailto:email@adres.nl?subject=Afmelden%20van%20mailinglist%20-%20" & Email

nu wil ik de link het liefst gekoppeld hebben in de mailBody aan de lnk
of als mogelijk is rechtstreeks aan het document, zodat deze gelijk opent.
wie kan mij op weg helpen.

dit is mijn gehele code

Code:
Sub mail_werkboek_met_sendmail_adressen()

Dim MailAddress As String
    Dim MailSubject As String
    Dim MailBody As String
    Dim OutMail As Object
    Dim OutApp As Object
    Dim pad, lnk, naam As String
    Dim thisWb As Workbook

'MyOldName = ActiveWorkbook.FullName

pad = "S:\Projecten\Klachten\Nieuwe Klachten procedure 2020\Klachten in behandeling"
    lnk = "S:\Projecten\Klachten\Nieuwe Klachten procedure 2020\Klachten in behandeling"

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

If ActiveWorkbook.Name = "Klachtenformulier 20201" Then
ActiveWorkbook.SaveAs pad & "\" & Sheets("Klachtenformulier").Range("F1") & ".xlsm", FileFormat:=52
Else
If ActiveWorkbook.Name = Sheets("Klachtenformulier").Range("F1") & ".xlsm" Then
ActiveWorkbook.Save
End If
End If

'Mail naar wie versturen
    naam = ActiveWorkbook.Name
    naam = Replace(naam, " ", "%20")

MailBody = "Er staat een klachtenformulier klaar" & ": in map: " & lnk
    MailSubject = "Nieuwe klachtenformulier: " & Sheets("klachtenformulier").Range("F1")
    MailAddress = Join(Array(Range("D29"), Range("E29"), Range("E30")), ";")
    MailAddress = Replace(MailAddress, ";0", "")

With OutMail
        .to = MailAddress
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = MailSubject
        .Body = MailBody
        .Display
    End With
    Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing
    ActiveWorkbook.Close (False)

End Sub

Heeft dit met je andere vraag te maken? Zo ja: het lijkt mij handiger om één vraag te stellen, en daar de antwoorden bij te verzamelen :).

Volgens mij doet je code toch al wat je wilt? In ieder geval het onderste stuk. Met .Send stuur je de mail gelijk weg, met .Display opent de mail in een venster en kun je de tekst wijzigen. Maak een knop aan met je macro, en niet met een hyperlink. Code kan ook nog wat korter:
Code:
'Mail naar wie versturen
    naam = Replace(ActiveWorkbook.Name, " ", "%20")
    MailBody = "Er staat een klachtenformulier klaar" & ": in map: " & lnk
    MailSubject = "Nieuwe klachtenformulier: " & Sheets("klachtenformulier").Range("F1")
    MailAddress = Replace(Join(Array(Range("D29"), Range("E29"), Range("E30")), ";"), ";0", "")

With OutMail
        .To = MailAddress
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = MailSubject
        .Body = MailBody
        .Display
    End With
    ActiveWorkbook.Close (False)

sorry OctaFish,

de code opzicht werkt perfect, zit ook achter een knop is al een oude code die elke keer weer wat simpeler kan, deze aanpassing ga ik proberen,
maar de bedoeling is dat als men de mail krijgt ziet men waar het bestand is opgeslagen.
In: "S:\Projecten\Klachten\Nieuwe Klachten procedure 2020\Klachten in behandeling"
Ik zou graag willen dat hier een link van gemaakt wordt zodat men die aanklikt en het bestand gelijk geopend wordt, dan hoeven de mensen niet eerst de map op te zoeken.

het stukje code wat HSV heeft geschreven zou dat moeten kunnen maar wil weten hoe en waar ik die in mijn code kan zetten.
soms begrijp ik de code en probeer die dan zelf aan te passen, soms mis ik dat stukje kennis, en leer weer wat bij.
hopelijk kun je me op weg helpen.

Ik ben ook benieuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan