code invullen met formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvk45

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Is het mogelijk en zo ja hoe om met het openen van een formulier in een veld automatisch een bepaalde code in te vullen zodanig dat ik met een query enkel 1 code kan selecteren uit dezelfde tabel.
Vb. Open frm 1 en code 1 staat reeds ingevuld op het formulier
Open frm 2 en code 2 staat reeds ingevuld
Al deze gegevens zouden in 1 tabel komen.

Bedankt voor de reacties op voorhand.

Dat kan op verschillende manieren.
1. Door bij het openen van het form argumenten mee te geven (docmd.openform "frmName",,,,,,argumenten of beter: docmd.openform "frmName", openargs:=strArgument
Zo pak je die weer op:
Code:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
    Dim strArgument As String

strArgument = OpenArgs
'Hier kan je diverse controles uitvoeren op de argumenten.

me.txt1 = strArgument
End Sub
2. Door gebruik te maken van globale variabelen
Die definieer je in een module boven je procedures:
Code:
Option Compare Database
Option Explicit

Global gstrArgument as string
Die set je voor het openen van het form en die pak je op tijdens het openen van het form.
Code:
gstrArgument = "Code1"
Docmd.OpenForm "frnName"
Tijdens het openen van het form pak je die weer op.
Code:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
    Dim strArgument As String

strArgument = gstrArgument
'Hier kan je diverse controles uitvoeren op de argumenten.

me.txt1 = strArgument
End Sub

Bedankt voor de reactie.
Maar kan je dit nog verduidelijken. Ik begrijp er een klein beetje van maar ik begrijp niet waar ik mijn code moet zetten voor form 1 of voor form 2.
Ik denk wel te weten dat ik die code poet intypen bij gebeurtenis van het het betreffende form.

Wellicht kun je eerst uitleggen wat je bedoelt, want ik snap er geen jota van. Wat dat betreft petje af voor Guus, die dat blijkbaar wel doet ;)
Is het mogelijk en zo ja hoe om met het openen van een formulier in een veld automatisch een bepaalde code in te vullen zodanig dat ik met een query enkel 1 code kan selecteren uit dezelfde tabel.
Je hebt blijkbaar twee formulieren die je wilt vullen met vaste gegevens. Daarbij moet formulier 2 met andere gegevens worden gevuld dan formulier 1? En beide formulieren gebruiken dezelfde tabel? Dus je vult met 2 formulieren één tabel? Beetje onhandige (om geen sterkere term te gebruiken) constructie, want je kunt dan natuurlijk volstaan met één formulier. Maar dan nog: een nieuw record maken in een tabel op basis van gegevens die je al eerder hebt ingevuld? Ook dat riekt naar een slechte opzet. Dus: leg eens uit wat je eigenlijk wilt doen...

Het gaat over boekingen voor 2 verschillende concerten. Ik heb een formulier voor concert 1 en een formulier voor concert 2. Deze wil in dezelfde tabel plaatsen en filteren via een query. Maar om een onderscheid te maken zou ik bij het openen van formulier 1 reeds de code "concert1" ingevuld zien.Ik heb inderdaad 2 verschillende formulieren die ik in 1 tabel wil opslagen

Maar Waarom????? Daar is toch geen enkele noodzaak voor? Dat doe je toch allemaal in één formulier?

Leg eerst je werkwijze eens uit, want die is zo helder als ongeklaarde yoghurt.

Ik heb 1 tabel en moet er de boekingen voor 2 concerten ingeven. Ik wil de werkwijze wel uitleggen maar weet zelf niet hoe er aan te beginnen om alles in 1 formulier te stoppen.
Het komt erop neer dat dit zo gemakkelijk mogelijk moet zijn en zoveel mogelijk automatisch moet gebeuren.
Het volgend wil ik dezelfde tabel gebruiken maar dan zijn het misschien 3 boekingen en zou dit moeten werken met gewoon een nieuwe code per boeking toe te voegen.

Om te beginnen snap ik al niet waarom je 1 tabel hebt; verder snap ik niet dat je maar 2 concerten hoeft in te voeren. Gaat het bedrijf daarna failliet? Wordt de zaal afgebroken? Ik vind het maar een vreemde constructie. Maar bovenal: het maakt voor een database helemaal niet uit of je 1 of 1000 concerten organiseert. Maar om alles in één tabel te stoppen is natuurlijk niet erg handig; op zijn minst moet je gegevens normaliseren, dus dubbele gegevens(groepen) opsplitsen in meerdere tabellen, die je dan koppelt aan je hoofdtabel.
En wat je formulier betreft: op je boekingsformulier gebruik je normaal gesproken een keuzelijst waarin je een concert uitkiest (uit de tabel Concerten). Verder vul je dan alle boekingsgegevens in die je nodig hebt. En dat alles dus op één formulier.

Die concerten is voor 1 bepaalde zanger die ieder jaar een paar optredens heeft in de zaal waarvoor er kaarten worden verkocht. In de tabel zitten enkel de adresgegevens van de personen die een kaar hebben besteld.Daarom heb ik maar 1 tabel.
Maar ik heb de oplossing gevonden. Ik ga een tabel toevoegen met de concerten en deze koppelen aan de tabel met de adressen en 1 formulier maken met een keuzelijst voor de concerten.
Bedankt om mij op het juiste pad te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan