Hallo,
Ik gebruik onderstaande code in een acces DB om data aan de de hand van een ID uit een excel sheet te verwijderen.
Zoland de ID in de excel sheet voorkomt is er niets aan de hand en wordt de data netjes verwijderd. Indien het ID niet wordt gevonden dan loopt de code vast met de melding "Fout 91 tijdens uitvoering. Objectvariabele of blokvariabele with is niet ingesteld" .
Ik heb geprobeerd een error handler in te bouwen maar ook dit werkt niet.
Wie weet raad om de code dusdanig aan te passen dat ik een melding krijg als een ID niet gevonden kan worden in het excel bestand en de code wordt afgebroken?
Ik gebruik onderstaande code in een acces DB om data aan de de hand van een ID uit een excel sheet te verwijderen.
Zoland de ID in de excel sheet voorkomt is er niets aan de hand en wordt de data netjes verwijderd. Indien het ID niet wordt gevonden dan loopt de code vast met de melding "Fout 91 tijdens uitvoering. Objectvariabele of blokvariabele with is niet ingesteld" .
Ik heb geprobeerd een error handler in te bouwen maar ook dit werkt niet.
Wie weet raad om de code dusdanig aan te passen dat ik een melding krijg als een ID niet gevonden kan worden in het excel bestand en de code wordt afgebroken?
Code:
Private Sub Form_Delete(Cancel As Integer)
On Error GoTo txt:
'Set reference to MS excel object library
'declare variables
Dim xlApp As Excel.application
Dim xlBook As Excel.Workbook
Dim rij As Variant
'excel application stuff
Set xlApp = New Excel.application
xlApp.Visible = True
Set xlBook = xlApp.Workbooks.Open(CurrentProject.Path & "\boekingen.xls")
rij = xlApp.Sheets("Kas").Range("A:A").Find(RID, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlPrevious).Row
xlApp.Sheets("Kas").Rows(rij & ":" & rij).Delete Shift:=xlUp
xlApp.Sheets("Kas").Range("I8").AutoFill Destination:=Range("I8:I324"), Type:=xlFillDefault
xlApp.Sheets("Kas").Rows("324:324").Insert Shift:=xlDown
xlApp.Sheets("Kas").Range("A323:BX323").AutoFill Destination:=Range("A323:BX324"), Type:=xlFillDefault
'save file
xlBook.Save
'done
xlApp.Quit
Set xlBook = Nothing
Set xlApp = Nothing
Exit Sub
txt:
MsgBox "Record niet verwijderd!"
End Sub