• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code macro (tekst verwijderen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruva

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Beste excelliefhebbers

Stel je voor dat ik de volgend formule heb ( als A3=A4;"delete";" ") Zo wil ik het hele document door. Maar dan wil ik daarna dat overal waar "delete staat "verwijderd wordt zonder dat ik moet sorteren. Het kan ook met sorteren maar ook dan moet de macro herkennen dat er delete staat. Hoe doe je dat?????

Groeten Ruva

Je kunt "delete" toch gewoon via zoek en vervang verwijderen of vervangen door iets anders.
Als je "delete" alleen wil deleten zonder het te vervangen door iets anders dan laat je het vak vervangen leeg

Ps In je voorbeeld zeg je " " als je dit doet staat er een spatie wil je hem echt leeg hebben dan zet je "" in de formule.

Laatst bewerkt:
Je kunt "delete" toch gewoon via zoek en vervang verwijderen of vervangen door iets anders.
Als je "delete" alleen wil deleten zonder het te vervangen door iets anders dan laat je het vak vervangen leeg

En als je het in een macro wil hebben, gebruik je de macro-recorder. Dan kun je zien hoe de code eruit zou komen te zien.

Bedankt voor het antwoord

Ben al aan het knutselen, het is de bedoeling dat wanneer de tekst "delete" bijvoorbeeld
in cel A1 staat dat dan de hele rij A verwijderd wordt, hier zou ik graag de code van willen hebben.

Alvast bedankt aan diegene die mij aan die code kan helpen

groet ruva

Rij of Kolom?

Het verwijderen van de rij waarbij gekeken wordt in kolom A.

Code:
Sub Verwijderen()
Dim c As Range
    For Each c In ActiveSheet.Range("A:A")
        If LCase(c.Value) = "delete" Then
            ActiveSheet.Rows(c.Row).EntireRow.Delete
        End If
    Next
End Sub

Het verwijderen van de kolom waarbij gekeken wordt in de 1e rij per kolom.

Code:
Sub Verwijderen()
Dim c As Range
    For Each c In ActiveSheet.Range("1:1")
        If LCase(c.Value) = "delete" Then
            ActiveSheet.columns(c.column).Entirecolumn.Delete
        End If
    Next
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt: