• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code om MacroSecurity venster te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter wmr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wmr

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Hallo allemaal,

Ik wil in mijn sheet een knop maken en daaraan de macro koppelen om het venster van de macro beveiliging te openen.

Zie bijgaand plaatje.

Ik zat aan iets te denken als: Application.Dialogs(MacroSecurity).Show.
Maar dat werkt niet.

Wie weet dit?

groet & bedankt
Willem

Bijlagen

• MacroBeveoliging.png
    MacroBeveoliging.png
    30,3 KB · Weergaven: 57
Een dergelijke mogelijkheid ken ik niet en lijkt me ook niet dat die er is. Want hoe wou je een macro starten voor het tonen van dat venster als de macro's zijn uitgeschakeld?

Kijk eens wat je tegenkomt met

Code:
Sub M_snb()
  on error resume next
  for each it in application.dialogs
     it.show
  next
End Sub

Hallo snb,

Je code levert geen resultaat op.
Wat zou ik moeten krijgen? Een overzicht van Buildin Dialiogvensters?

Op een andere manier krijg ik wel dat venster geopend. Ik heb een eigen tab gemaakt in het lint en maak gebruik van idMso MacroSecurity.

Code:
<group id="customGroup4" label="6. Macro's">	
     <button idMso="MacroSecurity"  label="Macrobeveiliging" size="normal" imageMso="ControlToolboxOutlook"/>			
</group>

Als je weet hoe ik idMso MacroSecurity in gewone code kan gebruiken, ben ik ook geholpen.

Groet
Willem

Ook in die XML code zal je via het onAction attribuut een macro moeten aanroepen in een CallBack procedure. Als macro's zijn uitgeschakeld gaat dat dus ook niet werken.

Uiteraard kan je een CallBack procedure met de naam MacroSecurity maken, maar verder dan dat zal het niet gaan.

Laatst bewerkt:
Nog een oplossing: alle sheets verbergen, behalve één:

01. In deze ene sheet, zet je een textblok dat de medewerkers hun macro's moeten inschakelen. Ook plaats je een knop waaronder je een macro hangt om alles weer zichtbaar te maken.
02. N.a.v. dit textblok mogen de medewerkers op de knop drukken, om de rest van de sheets weer zichtbaar te maken.

Greetz/Excelbat

Bedankt Eric!

Dit is precies de oplossing die ik zoek!

groet
Willem

En hoe activeer je die hier?
Code:
     <button idMso="MacroSecurity"  label="Macrobeveiliging" size="normal" imageMso="ControlToolboxOutlook"/>			
</group>

@edmoor

gewoon op klikken zou ik zeggen....:P

Ik heb het geprobeerd in het onAction attribuut maar CustomUI vind de syntax niet goed. Wellicht dat er een andere manier is? Ben gewoon benieuwd :)

Bij mij werkt:

Code:
<customUI xmlns="http://schemas.microsoft.com/office/2009/07/customui">
  <ribbon startFromScratch="false">
    <tabs>
      <tab id="customTab" label="snb">
        </group>
      </tab>
    </tabs>
  </ribbon>
</customUI>

Laatst bewerkt:
Edmoor (en snb),

Je moet de Office Ribbon 2007 editor installeren.

Daarmee kun je je ribbon programmeren.
Mijn code is daar een klein stukje uit. Dat werkt dus niet door erop te klikken.

groet
Willem

Nee, uiteraard werkt dat niet. Het is een stukje XML om het ribbon van een extra knop te voorzien. Ik gebruik daarvoor de Custom UI editor. Maar die XML vergt een CallBack routine in VBA, een macro dus. Vandaar dat ik me afvraag hoe je de code van Eric erin wilt toepassen.

Maar zo te zien heeft snb al een voorbeeld gegeven waar geen CallBack routine voor nodig is.
Die ga ik morgen eens testen :)

Alleen als je built in commando's in je ribbon definieert heb je geen callback nodig. Bijvoorbeeld idMso="Save" of idMso="Close".
Met idMso="MacroSecurity" krijg je een knop die deze dialog opent. De gebruiker moet dan nog steeds met de hand het security niveau aanpassen.
Via VBA het niveau aanpassen van "Niet uitvoeren" naar "Wel uitvoeren" is een tegenspraak in zichzelf. Als het wel kon zou die hele dialog geen enkel nut hebben.

Precies. Ik heb alleen nog nooit een buildin commando gebruikt en kon me geen syntax in de xml voorstellen waar het commando van Eric in past. Het voorbeeld van snb maakt het duidelijk :)

Voor een app met een custom tab en de optie startFromScratch="true" is het heel handig om built-in commando's als Save en Close op te nemen. Ik stop ze dan in de eerste groep van die tab en geef die de naam Bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan