• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code om naar volgende tabbladen te springen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei... Voordat zaken een verkeerde wending krijgen... MIJ maakt het inderdaad óók niet uit wat er wordt gebruikt, als de TS maar tevreden is.
Maar in dit geval gaf - naar mijn gevoel - de geboden oplossing niet de aansluiting aan de gestelde vraag... Dus mochten mijn posts 'drammerig' overkomen... dan was dat absoluut niet de bedoeling en probeerde ik alleen maar uit te vissen of mijn denkrichting goed was.

Groet, Leo

Begrijp mij a.u.b. niet verkeerd.:shocked:
Ik bedoel het zeker niet negatief.
Zoals je al aangaf, als de TS maar tevreden is.

Sorry als ik kritisch overkom.:confused::o

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio, Geschreven tekst is soms in velerlei richtingen uit te leggen. Ik vind 't dus perfect als anderen kritisch reageren. Graag zelfs! Voor wat mij betreft staan na de laatste reactie van Verhoog alle neuzen in dezelfde richting en is zijn vraag naar tevredenheid afgehandeld. Ik denk dat we hiermee deze topic met een goed gevoel kunnen afsluiten.

Groet, Leo

Roncancio, Geschreven tekst is soms in velerlei richtingen uit te leggen. Ik vind 't dus perfect als anderen kritisch reageren. Graag zelfs! Voor wat mij betreft staan na de laatste reactie van Verhoog alle neuzen in dezelfde richting en is zijn vraag naar tevredenheid afgehandeld. Ik denk dat we hiermee deze topic met een goed gevoel kunnen afsluiten.

Groet, Leo

Daar sluit ik mij bij aan, Don Leo.:thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik zet idd een combobox op elke sheet.... ;)

Eeeh, dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Ik dacht ik kopieer de code van de eerste box naar de tweede enz, maar dat werkt helaas niet.

hoe ga ik te werk om op elk blad een combobox te plaatsen met dezelfde mogelijkheden?

Plaats op elk blad een Combobox. Plaats achter elk werkblad de Goto-Code. In ThisWorkbook onderstaande
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    For Each sh In Sheets
        c0 = IIf(c0 = "", "", c0 & "|") & sh.Name
    Next
    On Error Resume Next
    For i = 1 To Sheets.Count
    Sheets(i).ComboBox1.List = Split(c0, "|")
    Next
End Sub

Mvg

Rudi

Bijlagen

Dan is het wellicht een idee om een uitklaplijst in een van de werkbalken te zetten.
De methode list voor het vullen van een uitklaplijst in een werkblak is niet beschikbaar.
Dan wordt het bijvoorbeeld.

Code:
  With Application.CommandBars("standard").Controls.Add(msoControlDropdown)
    .Caption = "werkblad"
    .OnAction = "ThisWorkbook.ga"
    For Each sh In Sheets
      .AddItem sh.Name
    Next
  End With
End Sub

Code:
Sub ga()
  Application.Goto Sheets(Application.CommandBars("standard").Controls("werkblad").Text).[A1]
End Sub

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
  Application.CommandBars("standard").Controls("werkblad").Delete
End Sub

Dit werkt helaas nog niet helemaal feilloos. Stel, ik heb 3 tabbladen: 100, 101 en 102. Ik open het bestand en start op 100. Via de combobox ga ik naar blad 101, dat gaat goed. Vervolgens wil ik terug naar blad 100, maar in de combobox op blad 101 staat blad 100 standaard al geselecteerd, en daarom kan ik dan niet 100 nogmaals selecteren. Ik kan er wel op klikken, maar er gebeurt niks.

Op ieder blad staat bij het openen van het bestand dus standaard het eerste blad 100 ingevuld in de combobox, en die kun je dus niet meer aanklikken, waardoor je niet meer terug kan naar het eerste blad. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Daarom mijn suggestie in de werkbalk.

Op ieder blad staat bij het openen van het bestand dus standaard het eerste blad 100 ingevuld in de combobox

How come ? Toch niet op basis van de suggestie van Rudi.

Code:
  For Each sh In Sheets
    c0 = c0 & "|" & sh.Name
  Next
  For Each sh In Sheets
    sh.ComboBox1.List = Split(Mid(Replace(c0, "|" & sh.Name, ""), 2), "|")
  Next
End Sub

En ik zou liever de waarde van de combobox gebruiken dan de listindex.
Code:
application.goto Sheets(combobox1.value).[A1]

Code:
  For Each sh In Sheets
    c0 = c0 & "|" & sh.Name
  Next
  For Each sh In Sheets
  Next
End Sub

En ik zou liever de waarde van de combobox gebruiken dan de listindex.
Code:
application.goto Sheets(combobox1.value).[A1]

Bij deze code krijg ik een error:

Run-time error '438'
Object doesn't support this property or method

Via Debug wordt het volgende probleem aangeduid:

Code:

EDIT: geen idee waar die cijfertjes vooraan de codes ineens vandaan komen, die zet helpmij erbij

Laatst bewerkt:
Als je met een oudere Excelversie werkt dan Excel 2000, dan zit de methode split er niet in.
Het helpmij forum gaat blijkbaar nostalgisch terug naar het COBOL-tijdperk.

Bevat ieder werkblad dan wel een combobox uit de werkset besturingselementen ?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk Nee. (op de standaard werkbalk zitten geen comboboxes). Maak de werkbalk 'werkset besturingselementen' zichtbaar.

Sorry, ik bedoelde de standaard werkbalk besturingselementen, die heb ik gebruikt; dus de goede

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan