• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code ontvangen van Edmoor op 13 augustus 14:57 u.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemiddag,

Enkele dagen geleden heb ik een vraag gesteld met de titel "Hyperlink toevoegen in Power Query".
Hiervoor kreeg ik een perfecte oplossing van Edmoor. Ik heb code ontvangen om te plakken achter het betreffende werkblad in excel.
Nu dacht ik deze code ook achter een werkblad in een ander bestand te kunnen plakken, maar dan werkt deze niet. Ik heb het bestandje bijgesloten.

Kan iemand mij a.u.b. aangeven wat er nu niet helemaal goed gaat?

Alvast bedankt.
Eric

Bijlagen

Dat ListObject heet niet Blad1 maar Foto_s

Beste Edmoor,

Waarschijnlijk kom ik nu heel dom over, maar ik reageer toch even.
Ik heb in de code bij ListObject jouw tekst foto_s ingevoerd, maar dan werkt de macro helaas nog niet.

Ik ben een complete leek met macro's. Dat blijkt nu wel weer!

Gebruik Debug mode om door de code te stappen en per regel de waarde van de variabelen na te zien.

Hallo Edmoor,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb op internet gekeken wat je precies bedoelt met debug mode. Ik werk met de nl-versie en daar is het Foutopsporing.
Daarna nog een aantal filmpjes bekeken op Youtube. Hieruit blijkt dat je met stappen of F8 van boven naar beneden moet stappen om te kijken waar de fout zit.

Bij mijn bestandje is dit niet mogelijk omdat ik meteen als ik voor de eerste regel ga staan en F8 in druk alleen maar een geluidssignaal hoor.

Daarna heb ik hetzelfde geprobeerd in het bestandje dat je me eerder deze week stuurde en ook hier is foutopsporing niet mogelijk. Ook alleen maar een geluidssignaal.

Ik heb van alles geprobeerd maar niets lukt dus helaas moet ik het nu opgeven. Jammer!

Maar natuurlijk nogmaals dank voor de oplossing van enkele dagen geleden. Dat werkt en ik dacht misschien kan ik dat ook gebruiken voor nieuwe bestanden.

Groeten,
Eric

ik had je topic van vrijdag eerst gevonden en daar een link geplaatst hoe je hyperlinks kan maken met PowerQuery.

Ik volg zelf een online cursus van dat kanaal dus jou bestand uit dit topic was goed oefen materiaal voor mij. Ik heb dus jou bestand uit dit draadje aangepast zodat je zelf in cel A1 een directory pad kan zetten en daarna een lijst met bestanden geladen kan worden door query vernieuwen en ook meteen een link ernaar toe. Zonder VBA.

Als je nu PQ aan het leren bent en VBA niet kent zou ik oplossingen zoveel mogelijk in PQ zoeken.

Naast de video in het andere topic heb ik ook deze pagina gebruikt om de cell A1 in de M code van powerquery te verwerken
https://exceloffthegrid.com/power-query-source-cell-value/

samen met die video hoe je hyperlinks kan maken heb je nu een redelijk flexibele oplossing om bestanden uit te lezen en een link te hebben om ze ook te kunnen openen.

Kijk eens of dit is wat je zoekt of de goede richting op gaat.

Bijlagen

Daarnaast werkt het met dit prima in je voorbeeld document:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim tbl As ListObject
    Set tbl = Sheets("Blad1").ListObjects("Foto_s")
    Application.EnableEvents = False
    If Target.Address = Range("A1:D" & tbl.Range.Rows.Count).Address Then
        Application.ScreenUpdating = False
        Range("E1").Value = "Linkje"
        Range("E2").Formula = "=HYPERLINK(" & Cells(2, 4).Address(0, 0) & "&" & Cells(2, 1).Address(0, 0) & "," & Cells(2, 1).Address(0, 0) & ")"
        Range("E2:E" & tbl.Range.Rows.Count).FillDown
        Columns.AutoFit
        Application.ScreenUpdating = True
    End If
    Application.EnableEvents = True
End Sub

Maar roeljongman geeft wel antwoord op je initiële vraag in het vorige topic over dat onderwerp.

Beste Roel en Edmoor,

Ik ga zo snel mogelijk met deze nieuwe informatie aan de slag en ik dank jullie beiden voor de hulp en geduld.
Dit bericht zet ik even nog niet op Opgelost als jullie het goed vinden.

Gr. Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan