• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code - vet - datum - ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn78

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Ik ben een standaard-document aan het opmaken, waarin enkele data en bedragen terecht in moeten komen.

Ik probeer al de hele tijd een datum in voeren, zodat deze zo weergegeven zal worden (woensdag 12 november 2008) terwijl ik het op blad 1 als 12/11/08 invoer.
Dit is mijn code:
="voor een optreden op " &Blad1!B14 "in "&Blad1!B19 & " (" &Blad1!B16 & ")"

&Blad1!B14 is de cel waarnaar verwezen zal worden.

Tweede vraag is het mogelijk om in deze code bvb ook enkel &Blad1!B14 te zetten of kan dat enkel per cel?

Laatste vraag is het makkelijk een link te leggen naar een andere Excel-bestand in de trend van &Blad1!B14 maar dat die Blad1 dan een ander bestand is? (Dan denk ik bvb om een excel aan te maken met postcodes waar ik via valideren dan naar kan verwijzen.

Als iemand raad weet hoor ik het graag.

Dit kan met de functie tekst().
b.v in cel A1 staat de datum 12-11-2008
dan geeft =TEKST(A1;"dddd d mmmm jjjj") als uitkomst: woensdag 12 november 2008

Of anders met een aangepaste getalnotatie(volgens format van Paul: dddd d mmmm jjjj) in de cel met de datum

Mvg

Rudi

bedankt voor jullie reacties, deel 1 van mijn vraag is alvast opgelost :-)

Tweede vraag is het mogelijk om in deze code bvb ook enkel &Blad1!B14 te zetten of kan dat enkel per cel?

Dingen die "in een cel komen" en vast zijn, kan je vaak via opmaak doen. Dingen die variabel zijn (zoals de inhoud van een andere cel), moet je mee overnemen.

Wigi

PS: graag in het vervolg de regel naleven van 1 topic = 1 vraag. Anders wordt het onoverzichtelijk, worden topics langer en ga je uiteindelijk toch geen posts meer krijgen.

Sorry had ik niet begrepen dat het om 1 vraag per topic ging, dat weet ik ook weer.
Ik lees net dat mijn 2e vraag wat slecht geformuleerd was.
Ik bedoelde eigenlijk of het mogelijk was enkel de inhoud van &Blad1!B14 in het vet - cursief - ... te zetten.

="voor een optreden op " &Blad1!B14 "in "&Blad1!B19 & " (" &Blad1!B16 & ")"

Dus zodat enkel &Blad1!B14 in het vet komt te staan.

In bijlage een voorbeeldje
Met dank aan Wim "Wigi" Gielis voor de originele macro.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan