Code voor 32 /64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngeJ

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2016
Hallo VBA wizzards,

Ik heb voor een stichting een database gebouwd met verschillende formulieren, die vanaf verschillende locaties gebruikt wordt dmv Sharepoint. Tot nu toe werkte dat perfect, maar ik loop er nu tegen aan dat een aantal mensen het formulier "nieuwe participant toevoegen" niet meer kunnen gebruiken omdat zij een 64-bits versie van office hebben. Dit heeft te maken met module 6, een module om het formulier te minimaliseren (gebouwd door DutchieJack, dus zelf geen idee hoe deze werkt).

Mijn vraag is, is er een manier om het formulier toegankelijk te maken voor zowel 32 als 64 bits?

Alvast bedankt.

Bijgaand een uitgeklede versie, wachtwoord is PietjePuk

Groetjes,
Inge

Bijlagen

Is die module 6 wel noodzakelijk of valt het in de categorie 'fancy' ?

@snb, allebei een beetje.... Er wordt bij het invullen van een formulier veel geswitched tussen schermen, dus het is wel handig. Maar ook weer niet strikt noodzakelijk. Heb ook al overwogen om die module er dan maar helemaal uit te gooien, maar als er een eenvoudige oplossing is om het wel te laten werken heb ik dat natuurlijk liever.

Mij lijkt het gebruik van tabstrips of multipage veel voor-de-hand-liggender en praktischer dan het gebruik van verschillende userforms.

Aan de basiskwaliteiten (fundamentals) van de code kan ook nog wel wat gepolijst worden:
bijv.

Code:
Sub Ermelowerkplaatsadressen()
    With Sheets("actief").ListObjects("Personeel").Range
         .AutoFilter 18, "Ermelo"
         .AutoFilter 19, "Werkplaats"
         .Parent.Columns("I:AD").Hidden = True
         .PrintOut
         .Parent.Columns.Hidden = False
         .Parent.ShowAllData
    End With
End Sub

NB. Vermijd 'select' en 'activate' in VBA.

Laatst bewerkt:
Thnx voor je tips Snb, ik ga ze zeker toepassen. Zoals je misschien wel kunt zien ben ik nog maar een beginner in vba, die adressenlijsten heb ik dmv macro's opnemen gemaakt :rolleyes:.

Wat bedoel je met tabstrips?

Inge

Het is een van de elementen (controls) die je in een userform kunt zetten.

Test deze eens op een 64 bits.(ik kan het zelf niet testen)
Anders moet je inderdaad gaan denken over het gebruik van tabstrips.

Bijlagen

Ha Philiep,

Zit nu zelf ook op de 32-bits versie, ga 'm straks thuis even testen en dan laat ik het je weten! Bedankt alvast!

Philiep,

Je code werkt inderdaad voor zowel 32 als 64 bits. Grappig hoe anders het schermpje eruit ziet in die 2 versies.
Moet ik nu de module extra erin zetten of moet ik iets vervangen??

Groetjes en bedankt vast
Inge

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan