Oeklere, ik heb gisteren de vraag gesteld op dit forum en snb kwam snel, zonder verdere extra informatie van mij, met een prachtige oplossing voor het herbenoemen van de bestanden. De 2e vraag (herbenoemen van de sheet laat ik vervallen. De derde vraag, het wegschrijven als een .xlsx bestand is volgens snb geen probleem. Maar (TOT NU TOE?!?) wilt hij mij hiervoor de oplossing niet geven. Ik ben ervan overtuigd dat snb voor mij de code kan schrijven zonder dat hij meer info van mij krijgt. Het is een vraag/probleem die compleet op zich zelf staat: inlezen van .csv-file in kolommen en wegschrijven als .xlsx. Simpeler en duidelijker kan het volgens mij niet.
Op mijn werk wordt een datalogger gebruikt om vele gegevens op te slaan. Deze data wordt als .csv opgeslagen en door mij handmatig in excel gelezen en herbenoemd opgeslagen als .xlsx-bestand. Met een macro, niet door mij gemaakt, worden deze bestanden be-/verwerkt. Ik schaar deze code onder bedrijfsinformatie en vind het niet fatsoenlijk om deze code hier te laten zien. Mijns inziens is dit ook niet nodig voor snb om voor mij een code te schrijven. Zoals ik hierboven schrijf, het is een vraag/probleem die compleet op zich zelf staat: inlezen van .csv-file in kolommen en wegschrijven als .xlsx-bestand. Voor het herbenoemen was de oplossing prachtig!.
Snb, het antwoord is aan jouw. Wat je ook doet, ik respecteer jouw antwoord.
Mvg, Jansm