• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code voor o.a. Rename bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
En daarnaast is het simpel een kwestie van de extensie aanpassen...
Code:
     Name "H:\OF\" & sn(j) As Split(sn(j), "_")(1) & ".xlsx"

Als terughoudendheid is geboden is een forum natuurlijk geen voor de hand liggende plaats om hulp te vragen.
Het is bedoeling dat ook anderen van geplaatste suggesties kunnen profiteren.
Dat kan alleen beoordeeld worden aan de hand van de informatie die door de vraagsteller wordt verstrekt.
Verbaas je niet over een gepaste reaktie op terughoudendheid: nl. terughoudendheid.

@octa dat heb ik al geprobeerd maar is dan niet te openen: verkeerde format oid
@snb: waarom zouden anderen hier niet van kunnen leren? Dat vind ik geen goed argument om mij niet te helpen. Er jammer!

@OctaFish melding: file format or file extension is not valid. Bestand wordt dan ingelezen als textfile.
@ snb Als mijn probleem door jou simple op te lossen is (een in kolommen ingelezen .csv bestand wegschrijven als .xlsx), waarom zou dan de macro die ik MOET gebruiken (niet afkomstig van dit forum) omgebouwd worden om .csv-bestanden in te lezen en te bewerken. Nogmaals, ik zit vast aan die macro. Uiteraard kan ik jou niet dwingen om mij te helpen en ik respecteer jou beslissing maar begrijpen doe ik het niet.

@jansm

Omdat je soms in een breder geheel het probleem dient aan te pakken.

In dat geval is het dan ook nodig om de andere code te zien.

Tevens voorkom je hiermee dat er conflicterende code wordt gemaakt.

Wat is het probleem om je code te tonen?

Waarom is deze code geheim?

Laatst bewerkt:
Oeklere, ik heb gisteren de vraag gesteld op dit forum en snb kwam snel, zonder verdere extra informatie van mij, met een prachtige oplossing voor het herbenoemen van de bestanden. De 2e vraag (herbenoemen van de sheet laat ik vervallen. De derde vraag, het wegschrijven als een .xlsx bestand is volgens snb geen probleem. Maar (TOT NU TOE?!?) wilt hij mij hiervoor de oplossing niet geven. Ik ben ervan overtuigd dat snb voor mij de code kan schrijven zonder dat hij meer info van mij krijgt. Het is een vraag/probleem die compleet op zich zelf staat: inlezen van .csv-file in kolommen en wegschrijven als .xlsx. Simpeler en duidelijker kan het volgens mij niet.

Op mijn werk wordt een datalogger gebruikt om vele gegevens op te slaan. Deze data wordt als .csv opgeslagen en door mij handmatig in excel gelezen en herbenoemd opgeslagen als .xlsx-bestand. Met een macro, niet door mij gemaakt, worden deze bestanden be-/verwerkt. Ik schaar deze code onder bedrijfsinformatie en vind het niet fatsoenlijk om deze code hier te laten zien. Mijns inziens is dit ook niet nodig voor snb om voor mij een code te schrijven. Zoals ik hierboven schrijf, het is een vraag/probleem die compleet op zich zelf staat: inlezen van .csv-file in kolommen en wegschrijven als .xlsx-bestand. Voor het herbenoemen was de oplossing prachtig!.

Snb, het antwoord is aan jouw. Wat je ook doet, ik respecteer jouw antwoord.

Mvg, Jansm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan