Ruudvansch
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 feb 2008
In Excel 2000 heb ik in VBA 2 stukken code achter knoppen zitten. De ene zorgt er voor, dat in windows verkenner de map opent die bij een bepaald item hoort. De tweede opent in een web browser Google maps met de locatie van een bepaald item.
Beide stukken code werken bij mij helemaal goed.
Bij mijn vader (vrijwel identieke PC en zelfde Excelversie) heeft het eerste (verkenner) gewerkt. Het tweede (Google maps) werkte bij hem ook (maar dan alleen de variant op basis van coördinaten en niet op basis van adres).
Sinds enkele weken werken bij mijn vader beide stukken code niet meer. Ik kom er maar niet achter waar dat aan ligt en hoe ik het weer aan de praat kan krijgen. Ik vind het dus vooral opvallend, dat beide nogal verschillende methodes, niet meer werken. Daar zou een aanwijzing in moeten zitten, lijkt mij. Alleen ... wie weet dat?
De oorspronkelijke code (sterk vereenvoudigd, maar werkt bij mij) voor VERKENNER:
De originele (opnieuw uitgeklede) code voor de BROWSER:
Inmiddels heb ik de volgende principes getest als varianten. Het werkt bij mij steeds allemaal wel, bij mijn vader niet.
Wie kan mij helpen ook bij mijn vader de code te laten werken?
Groet,
Ruud
Beide stukken code werken bij mij helemaal goed.
Bij mijn vader (vrijwel identieke PC en zelfde Excelversie) heeft het eerste (verkenner) gewerkt. Het tweede (Google maps) werkte bij hem ook (maar dan alleen de variant op basis van coördinaten en niet op basis van adres).
Sinds enkele weken werken bij mijn vader beide stukken code niet meer. Ik kom er maar niet achter waar dat aan ligt en hoe ik het weer aan de praat kan krijgen. Ik vind het dus vooral opvallend, dat beide nogal verschillende methodes, niet meer werken. Daar zou een aanwijzing in moeten zitten, lijkt mij. Alleen ... wie weet dat?
De oorspronkelijke code (sterk vereenvoudigd, maar werkt bij mij) voor VERKENNER:
Code:
‘open de bij juiste krt en mol horende map in windows verkenner
Sheets("defaults").Select
Range("N20").Select
tekstje = "Ga naar molen, anders kaart, anders home."
molmap = "C:\Users\Xxx\Yyy\AanvullendeGegevens\krt27\mol11"
'
'###
'stuk waarin gecheckt wordt op het bestaan van de map
'###
'
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=tekstje, Address:=molmap
Worksheets("defaults").Range("n20").Hyperlinks(1).Follow
De originele (opnieuw uitgeklede) code voor de BROWSER:
Code:
'toon google maps op basis van gegevens van de locatie
Dim urlData As String
browserpad = “C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe”
locatie = “Langelaan + Boxtel”
urlData = "http://maps.google.nl/maps?q=" & locatie & "&hl=nl&ie=UTF8&hq=&hnear=" & locatie & "&t=h&z=15<br /><br />"
OpenWebpage = Shell(browserpad + " " & urlData)
Inmiddels heb ik de volgende principes getest als varianten. Het werkt bij mij steeds allemaal wel, bij mijn vader niet.
Code:
Dim strShell As String
strShell = "explorer " & molmap
Shell (strShell)
Code:
Dim FName As String
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
map = BrowseFolder(Caption:="Selecteer en open de map.", InitialFolder:=CStr(molmap))
Code:
Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
shl.Run "http://maps.google.nl/maps?q=" & locatie & "&hl=nl&ie=UTF8&hq=&hnear=" & locatie & "&t=h&z=15<br /><br />"
Code:
Declare Function SHGetPathFromIDList Lib "shell32.dll" _
Alias "SHGetPathFromIDListA" (ByVal pidl As Long, ByVal pszPath As String) As Long
Declare Function SHBrowseForFolder Lib "shell32.dll" _
Alias "SHBrowseForFolderA" (lpBrowseInfo As BROWSEINFO) As Long
Function GetDirectory(Optional Msg) As String
Code:
Shell "C:\Windows\Explorer.exe /N,/E, ""molmap"""
Wie kan mij helpen ook bij mijn vader de code te laten werken?
Groet,
Ruud