Code win 7 64 ook voor 32 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

willieth

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2012
Ik heb een officiële versie van win 7 home premium 64 bits, ik wil er 32 bits opzetten i.v.m de snelheid. Is de registratiecode van de 64 bits versie ook geldig voor de 32 bits versie.
Graag geen discussie over het voor en tegen van 64 of 32 bits.

Dat zal naar mijn mening niet gaan, maar ik begrijp je argument ook niet.

Laatst bewerkt:
Dat hangt ervan af. Ik heb een koop computer en daar kwam een Windows 7 32bit DVD en een Windows 7 64bit DVD mee, alsmede een licentiestikker op de kast.

Meestal zijn de productkeys niet uitwisselbaar tussen de verschillende Windows versie's.

Graag ontvang ik meer uitleg over "ik wil er 32 bits opzetten i.v.m de snelheid", dat is nieuw voor mij.

TS gaat er in ieder geval qua snelheid mogelijk alleen maar op achteruit, maar goed, daar wil hij geen discussie over..

Als er bij aankoop Windows 7 64 bit opstaat. Is de processor en het aantal ram geheugen dus geschikt voor 64 bit en zou ik dit lekker zo houden. Als je meer snelheid wilt zou ik een herinstaltie Met backup doen naar 64 bit. Verder zou je het ram geheugen kunnen uitbreiden.
Daarnaast ben ik het met edmoor eens

Ok, best wel eens met bovenstaand, ook dient er rekening mee gehouden worden dat de maximale RAM onder 32bit 3,25GB Microsoft-telling is.

De PID is verder uitwisselbaar, je mag kiezen, alleen moet je er rekening mee houden dat je een volledig schone nieuwe installatie moet plegen. Dat betekend dat de oude versie verwijderd moet worden d.m.v. herformatteren, waarbij je ook de BCD-partitie moet herformatteren.
Bovendien kan dat alleen door vanaf de Installatie-DvD op te starten, dus niet vanuit Windows.

Graag ontvang ik meer uitleg over "ik wil er 32 bits opzetten i.v.m de snelheid", dat is nieuw voor mij.
Ik draai momenteel een mix van 32 bits (o.a Isodraw, Libreoffice) en 64 bits (draftsight, scribus) die werken op een 10 jaar oude single core sempron met 2 gb en ide disk sneller dan op deze dualcore 1,6 ghz en 4gb met sata disk.
CT had het een keer getest en het voordeel van 64 bits was de hoeveelheid adresseerbaar geheugen.

Bedankt voor het uitleggen. Bedoel je de ene test van Windows XP tegen XP 64 bits? De vraag blijft: heb je zowel een dualcore computer alsook een single core sempron?

De test was met windows 7, ik heb inderdaad een dualcore en een single core computer.
Het zijn wel alle twee 64 bits processors.
Ik merkte dat verschil ook al toen ik een dualboot had met Mandriva 10 32 bits en 64 bits

Ok, weer wat geleert. Blijft over: je kan alleen erachter komen of je 64bit licentie ook met 32bit werkt door Windows schoon te installeren. Tip: zet tijdelijk een ander harde schijf in je systeem om te testen. Dat doe je natuurlijk zonder dat er een netwerk kabel in je computer zit en dus zonder activatie. Werkt het, dan kan de dat herhalen met je goede harde schijf.

Je kunt ook een virtuele machine maken en daar de 32 bit Windows installeren om te testen of de licentie werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan