Codec probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Wie kan me helpen met het volgende.

Ik heb diverse films op mijn harddisk die de volgende codecs vereisen:
Video codec: WVC1
Audio codec: WMA 10 PRO

Onlangs heb ik voor een installatie van Quickplayer eerst de geinstalleerde codecpakketten moeten verwijderen van mijn pc.
Vervolgens Quickplayer geinstalleerd en weer mijn ACE Mega Codecs Pack professional geinstalleerd.

Het vreemde is dat mijn films nu niet meer afspeelbaar zijn.
Ik heb van het ACE pakket de professional versie weer geinstalleerd. Deze had ik voorheen ook.

Wanneer ik de films aanklik om af te spelen krijg ik de volgende foutmelding:
Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning of het is een codecprobleem. Vervolgens op Help op het web geklikt. Hier de melding:
You've encountered error message C00D1199 while using Windows Media Player
technical error code: C00D0BC5
An unexpected error occurred with the video codec

Vervolgens geprobeerd de WMA10 PRO audio codec handmatig nog te installeren.
Hiervoor pakket DBPoweramp -codec-wma10pro gedownload.
Tijdens installatie de volgende foutmelding:
Eror while running: C:\program files\illustrate\dbpoweramp\dbconfig.exe
Dbconfig.exe is hier inderdaad niet aanwezig.

Help wie kan me verder helpen ???????

Verwijder Quicktime en die codecsoftware van u eens via Start > Configuratiescherm > Software ...
Probeer vervolgens het Full K-lite codec pack(klik) eens!
:)

uitgevoerd.
Probleem niet opgelost.

Film gestart met Media PlaYer classic; cannot render the file
Film gestart met Windows media Player:
Windows Media Player Error Message Help
You've encountered error message C00D10D1 while using Windows Media Player. The following information might help you troubleshoot the issue.

Codec is missing
Windows Media Player cannot play the file (or cannot play either the audio or video portion of the file) because the Windows Media Audio 9 Professional (162) codec is not installed on your computer.

The missing codec might be available to download from the Internet. For more information about codecs, see Codecs: frequently asked questions.

Probleem opgelost.
heb vervolgens WMP11 volledig gedeinstalleerd en toen weer geinstalleerd,
Ineens doet alles het weer.

Bedankt !!!:thumb:

vraagje

Hoe kan je die deïnstaleren in vista ik heb al gekeken bij prog. verwijderen maar daar zie ik hem niet bij staan?
Wel Windows media playerfirefox plugin voor firefox met een vlc player pion er voor???
Ik heb nl ook problemen met het afspelen van wmp en dit helpt mischien.
Als ik in een map met wmp afspelen klik,hoor ik wel geluid maar moet hem xtra openen door op de icon op mijn bureaublad te klikken,dan opent hij met beeld.
Als ik afsluit door op het afsluitkruisje (linksboven)te klikken sluit het scherm maar het geluid loopt door stopt alleen door eerst de pauze te doen en dan af te sluiten.
FFdshow blijft ook open onderin de startbalk dus.........

Mvg Dinolog

Laatst bewerkt:
Hoi dinolog.

heb zelf windows XP.
in Windows Xp WMP verwijderd via Configuratiescherm, software en vervolgens deinstalleren wmp.

Geen idee waar dit in Vista zit.
Laat je vraag dus openstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan