Codecs? wmp bij win 7 werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Sinds een tijdje kan ik bij bepaalde filmpjes niets meer zien op WMP (win 7). Er ontbreekt dan steeds Windows Media Video V8 of V9

De codecs die ik heb gedownload werken niet of zijn corrupt.

Het K-lite pakket biedt veelal de meeste codecs, die heb je al (geprobeerd)?

K lite pakket werkt niet, vlc mediaplayer wel. Wel vreemd dat wmp steeds moeilijker doet.

Ik vraag mij in alle ernst af of de WMP steeds moeilijker doet, of dat degenen die mediabestanden maken / uploaden, steeds vaker 'vreemde' bestanden in elkaar frutselen.

Is het mogelijk WMP en VLC player naast elkaar te gebruiken?

HOe dan als ik VLC installeer kan ik niet meer kiezen

Je kunt kiezen door in de verkenner het mediabestand rechts te klikken en dan te kiezen voor openen met............

Hmm die optie zie ik helaas niet. Voordeel van VLC is dat ik alles kan zien. Vind het wel vreemd dat hij steeds even stopt na 2 seconden. Is dit normaal?

Dat gaat ook bij jou werken (zie screendumpje hieronder)
Ga naar de verrkenner,
klik rechts op een mediabestand (1)
kies voor 'openen' met (2)
Selecteer het gewenste programma (3)

en wil je dat Windows in de toekomst al deze bestanden met datzelfde progje opent, kies dan ook de laatste optie in het vakje waar de rode 3 staat. (standaard programma selecteren)

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    59,8 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
maar dat moeten dan wel opgeslagen bestanden zijn anders weet ik het niet.

?
Je hebt een pc of laptop,
je hebt daarin een harde schijf,
op die schijf staan o.a. muziek en filmpjes
je hebt een Windows verkenner

Ik denk dat alle vragen met ja beantwoord kunnen worden door jou..............?

je hebt op die harddisk meerdere mediaspelers staan (?!!!!!) -> je moet natiuurlijk wel meerdere spelers geïnstalleerd hebben om een keuze te kúnnen maken...................

Als ook deze vraag met ja beantwoord kan worden, dan verwijs ik naar het screendumpje in mijn vorige bericht waarin je een speler kunt kiezen om het geselecteerde mediabestand mee af te spelen.

Laatst bewerkt:
Ja maar dan nog je wil een filmpje bekijken die NIET op je pc staat. Dan gaat ie automatisch in VLC afspelen. Dan kun je wel naar je verkenner gaan, maar dat heeft geen zin.

Als jij bedoelt dat je vanaf het internet mediabestanden middels (live) streaming wilt bekijken, dan ja, daar gelden weer andere regels voor.

Dan staat ie standaard op VLC. Je kunt dan niet kiezen?? of wel?

Daar kun je wel / niet voor kiezen, da's afhankelijk van wat je (en daar gaat íe weer........) instelt wat als 'standaard' speler moet worden gebruikt voor mediabestanden. Als jij Windows opdracht geeft (standaard programma gebruiken, zie eerdere berichten) om allerlei soorten mediabestanden met mediaspeler X, Y of Z te openen, dan wordt X, Y of Z dé standaard speler voor ál dat soort bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan