• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Coderen 'missing values'

• Onderwerp starter Onderwerp starter xIk21
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xIk21

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Goedemorgen,

Op dit moment ben ik aan het afstuderen en een van de dingen die ik daarvoor moet doen is de resultaten van mijn enquête analyseren. In mijn enquête zat een routing, waardoor sommige vragen niet van toepassing zijn op enkele respondenten. Hoe moet ik dit noteren in mijn datamatrix, zodat ik toch draaitabellen e.d. kan maken die juist zijn?

Ook zijn er een aantal respondenten die niet overal antwoord op hebben gegeven, ook al was die vraag wel op hen van toepassing. Hoe moet ik dit noteren in mijn datamatrix, zodat ik toch draaitabellen e.d. kan maken die juist zijn?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.

Groeten,
Inge

Dag Inge,

Welkom op het forum.
Het is een goede gewoonte om een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie, maar wel met de structuur van het origineel, mee te sturen, het is nu gissen hoe je bestand eruit ziet. Daarmee is het onmogelijk om een zinnig advies te geven.

Kees

Vragen die niet van toepassing zijn moet je weg kunnen laten. Als je dat niet kan heeft je tabel zeer waarschijnlijk niet de juiste structuur voor draaitabellen.

Bedankt!

In mijn datamatrix staan zó veel gegevens, dat het moeilijk is om een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie te sturen. Ik denk dat dat voor mijn vraag ook niet noodzakelijk is; het is volgens mij een algemene vraag en geen vraag die specifiek alleen op mijn datamatrix van toepassing is.

Groet, Inge
Dag Inge,

Welkom op het forum.
Het is een goede gewoonte om een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie, maar wel met de structuur van het origineel, mee te sturen, het is nu gissen hoe je bestand eruit ziet. Daarmee is het onmogelijk om een zinnig advies te geven.

Kees

Bij een algemene vraag hoort een algemeen antwoord, zoals die van pixcel in post #4 en de mijne in post #3.
Als je vraag hiermee beantwoord is, wil je hem dan op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan