codering website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharon1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2016
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een website. Ik laat dit maken door iemand anders. Deze persoon vertelde mij dat ik voor de codering beter vanuit het buitenland kan doen omdat dit veel goedkoper is. Ik snap helemaal niks van websites. Wat is codering?:rolleyes::(:P:D en wat vinden jullie van codering vanuit het buitenland?

Een site ontwerp je eerst in een designprogramna zoals Adobe Photoshop. Maar omdat dat niet anders dan een werktekening en afbeeldingen zijn moet het geheel worden herschreven naar HTML (5) en CSS zodat de browser her kan opbouwen.

Dit kan je vaak laten out-sourcen in India, wat goedkoper is.

Het is niet goedkoper. Het uurtarief is alleen veel lager. Is niet voor niets dat veel high-tech nu via near-shoring gaat. Oftewel voormalig Oostblok. Communicatie is namelijk het grote struikelblok. Geen probleem bij massaproductie, maar wel als er na- en meegedacht moet worden.

Of het zich loont is nogal afhankelijk van het ontwerp van je site. Bij een simpele site zeker niet. Genoeg mensen die in WordPress/Joomla/Notepad++ een site voor een schappelijke prijs in elkaar kunnen zetten.

Ik denk dat het meeste IT-outsourcing via India gaat. Daar is het uurloon tevens ook lager.

... meeste IT-outsourcing via India gaat .....
Dat kan gelden voor grotere informatiesystemen
en misschien voor een heel uitgebreide (en meertalige) website voor een grote multinational
maar dit is volgens mij de eerste keer dat iemand suggereert om een simpele website in India te laten maken.

Zoals RogerS al zei, dit kan makkelijk hier in het land.

Maar misschien dat Sharon1986 ons nog wat meer kan vertellen over haar website.
Is het een hobby-site, een webshop, een MKB-website, ....???

Ik ben het ook eens met Roger. Maar wat anders: als je iemand een website laat maken moet je hem maar een offerte laten opmaken, als hij het werk vervolgens uitbesteed aan een bedrijf in India of Polen moet niet jouw probleem of keuze zijn. Hij blijft verantwoordelijk.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan korte lijnen.
Even een face-to-face overleg met de klant werkt prettig en snel (minder tijd, minder geld).
Trouwens, werk in eigen land houden is nix mis mee. Er wordt al veel te veel naar het buitenland verplaatst.

ik ben het ook eens met rogers nu. Voor grote of kleine systemen buitenland is gewoon afgedaan Je moet toch alles controleren en kan ze geen access geven.
Het niveau van programmatie is dan ook in verhouding van hun studie. In veel gevallen kunnen ze alles, en als het dan toch niet zo nou steekt waarom nog zo'n zware selecties bij recruiters "als half-geschoolde al goed genoeg zijn" en dan met gebrekkig engels.

Start met een drupal of (andere ), en anders heb ik ook nog een open cms oophp 7ready staan (laadtijden +/- 400ms) multilang (alle vertalingen zitten toch in een database moet je dan maar zelf aanpassen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan