• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

codes lopen vast als hij moet opslaan met gegevens uit een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Ik heb ineens prblemen met heel veel bestanden waar macro's in verwerkt zitten.
Als ik een macro heb die het bestand moet opslaan op een bepaalde plaats met in de naam gegevens uit een bepaalde cel dan loopt hij steeds vast op het opslaan.
Deze bestanden werkte gisteren nog wel, en werken we al zeer lang mee ook.

Waar kan dit aan liggen ?

Hieronder een paar vb van bestanden die vastlopen.
En die gegevens uit een cel halen voor het opslaan.

Code:
pad = "G:\Pakketten\Mag-Data\Aanmaak blad ops\aangemaakte\" & Format(Sheets("Data Aanmaak").Range("A10"), "yyyy mm") & "\"
naam = "Dagrapport PC Sortering " & Sheets("Data Aanmaak").Range("A10") & ".xlsm"
[COLOR="#FF0000"]ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=pad & naam[/COLOR]]

Code:
[COLOR="#FF0000"]ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("G:\Pakketten\Mag-Data\Dagrapporten mailen loods\" & "Dagrapport Sortering  " & [Pharmasort!G2] & ".xlsm")[/COLOR]
  With CreateObject("Outlook.Application").createitem(olMailItem)
  .To = "
  .cc = ""
  .Subject = "Dagrapport Sortering " & [Pharmasort!G2] & ".xlsm"
  .body = Replace("Goedemorgen,##Bij deze stuur ik jullie het dagrapport van de sortering.##Met Vriendelijke Groeten##De Hoofdmagazijniers###", "#", vbCr)
  .Attachments.Add ThisWorkbook.Path & "\" & ThisWorkbook.Name
  .Send
  End With

MsgBox "De e - mail is correct verstuurd ", vbInformation
End Sub

Laatst bewerkt:
Wat voor foutmelding?
Zijn alle mappen nog aanwezig op je Pc ?
Zijn de bladen nog aanwezig?
Zijn de cellen gevuld?

Zo zie je............

Hsv

De macro loopt dan vast op het rode gedeelte van de code.
De mappen staan er allemaal nog de cellen die ingevuld moeten worden zijn ingevuld , de tab bladen zijn ook nog aanwezig.

De bestanden zelf zijn in orde en de mappen waar hij moet opslaan ook.
Aan de bestanden is niets gewijzigd en ineens krijg ik overal hetzelfde probleem dat macro vastloopt.

Dit is enkel met de macro's die ergens opslaan met gegevens uit een bepaald cel , de andere geen probleem mee deze slaan wel op.

Wij werken wel op een fusion/citrix account maar dit heeft nog nooit eerder problemen gegeven.

Wat staat er precies in die bewuste cel?
Code:
Sheets("Data Aanmaak").Range("A10")
Als er een tijd in staat met dubbele punt (: ) dan is daar de fout.

Maak daar eens...
Code:
format(Sheets("Data Aanmaak").Range("A10"),"dd-mm-yyyy")
...van.
Of:
Code:
cdate(Sheets("Data Aanmaak").Range("A10"))

Laatst bewerkt:
HSV

Heb
Code:
Format(Sheets("Data Aanmaak").Range("A10"), "yyyy mm")
gewijzigd in alle 2 u regels , eerste de ene en dan de andere maar blijft vast lopen op
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=pad & naam

Wat is de uitkomst van:
Code:
msgbox pad & naam

Of test het zo eens.
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs pad & naam [COLOR="#FF0000"], 52[/COLOR]

Laatst bewerkt:
HSV

Ben niet helemaal mee denk moet ik msgbox pad & naam gewoon erin zetten en dan uitvoeren kiezen?
Heb dat gedaan en dan krijg ik gewoon een lege pop up met als titel microsoft excel

En optie 2 als ik deze toepas dan krijg ik compileerfout verwacht: benoemde parameter en selecteerd hij 52

Ik bedoel.
Code:
pad = "G:\Pakketten\Mag-Data\Aanmaak blad ops\aangemaakte\" & Format(Sheets("Data Aanmaak").Range("A10"), "yyyy mm") & "\"
naam = "Dagrapport PC Sortering " & Sheets("Data Aanmaak").Range("A10") & ".xlsm"
msgbox pad & naam

ActiveWorkbook.SaveAs pad & naam , 52

52 staat voor xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled.

Trouwens:
Bestaat deze map?
Code:
Format(Sheets("Data Aanmaak").Range("A10"), "yyyy mm")

Laatst bewerkt:
HSV

Sorry was even helemaal niet mee.

Heb nu u code ingevoegd en geprobeerd maar loopt nog steeds vast bij het opslaan
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs pad & naam, 52

Het tabblad bestaat ook heb even de naam van het tabblad gekopieerd "Data Aanmaak"

Heb het net eens op mijn laptop geprobeerd en de code wat aangepast dat hij daar opslaat maar loopt vast op zelfde plaats.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je mijn "Trouwens" gelezen?

HSV

Ja had u trouwens gelezen en ja vraagt daar of de map bestaat maar daar gaat het toch over een tabblad.
Er bestaat geen map Data Aanmaak op de schijf.
In het excel bestand is er wel een tabblad dat Data Aanmaak noemt.

Dan is daar je fout, het staat in je mappenstructuur (gescheiden door de backslash) dat het een map vertegenwoordigt.
bv. genaamd "2016 03"

Dan probeer het zo maar eens weer.
Code:
pad = "G:\Pakketten\Mag-Data\Aanmaak blad ops\aangemaakte\"

ActiveWorkbook.SaveAs pad & naam , 52

Laatst bewerkt:
HSV

Bedankt al voor al je hulp en tijd.:thumb:

Maar heb de laatste optie ook nog eens geprobeerd en lukt nog steeds niet.
Het rare is dat het altijd gewerkt heeft zoals de code helemaal bovenaan staat, we werken al een jaar met dat bestand en ineens zijn er problemen mee terwijl aan het bestand zelf niets gewijzigd is.
Alles blijft vastlopen op het opslaan als hij moet opslaan met gegevens uit een cel :(

Schrijf hier eens je mappenstructuur voluit.
Dus alleen de schijf met al hun mappen waarin het bestand in opgeslagen moet worden.

@HSV, ik vrees dat jullie nu langs elkaar heen praten.... De map "2016 03" zou moeten bestaan in de map-structuur. De TS haalt de gegevens op uit de sheet "Data Aanmaak". Dat gaat dus wél goed zolang de map 2016 03 bestaat.

Laatst bewerkt:
Vraag ik al een poosje Leo, en in #14 expliciet, maar steeds zonder respons van Ts.

Zie ook #10.

Yup! Maar er wordt aangegeven dat het "spontaan" en "sinds gisteren" is. Naar mijn idee zou drive "G" een netwerkschijf kunnen zijn. In dat geval kan er iets met de rechten zijn aangepast? Of de driveletter is niet meer gemapt?
@TS, kan je nog wél het bestand handmatig opslaan? Dus niet met je code, maar echt via het Excel menu en dan SaveAs?

Mapstructuur

G:\Pakketten\Mag-Data\Aanmaak blad ops\aangemaakte

En in deze map staan de volgende mappen
2016 01
2016 02
2016 03
2016 04
2016 05
2016 06
2016 07
2016 08
2016 09