Codes mediaplayer 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

comity

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2003
Berichten
25
Sinds kort heb ik windows media player 11 geinstalleerd. Mijn probleem, ik klik op een link om een filmpje te kijken, bijv http://www.szmodel.nl/SZ electro modellen.htm.
Filmpje wordt geladen, codec wordt opgehaald, gaat bufferen, en je raad het al geen vereist codec.Ik klik voor help staat daar codec video8 (wmv2). Normaal geef ik niet zo gauw op maar ben der nu klaar mee. Alles geprobeerd via http://www.free-codecs.com/ maar krijg het niet voor elkaar. Het k-lite codec werkt wel maar dan wordt het het filmpje niet geopend in media player 11.

Iemand een oplossing, waar schiet ik tekort, :confused: alvast bedankt.
 
Heb je het K-Lite Mega Codec pack?

Als je die installeert, kun je beter niet de players installeren, maar wel alle benogde codecs, die je denkt nodig te hebben, die van Realmedia, en QuickTime, en dan ook op het laatst aangeven, dat je alles in WMP wilt afspelen, dan staan de associaties ook weer goed.

In de mapoties, kun je die natuurlijk ook goed zetten.
 
Heb je het K-Lite Mega Codec pack?

Als je die installeert, kun je beter niet de players installeren, maar wel alle benogde codecs, die je denkt nodig te hebben, die van Realmedia, en QuickTime, en dan ook op het laatst aangeven, dat je alles in WMP wilt afspelen, dan staan de associaties ook weer goed.

In de mapoties, kun je die natuurlijk ook goed zetten.

Heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, bedankt voor je reactie.
 
Deïnstalleer alle codec packs, en probeer deze eens.

Ook het opschonen met CodecSniper, eventueel de compatibiliteits modus op 98 zetten, kan helpen.

Ook in apparaatbeheer alle videocodecs bij besturing voor beeld, etc, verwijderen, daarna alles verwijderen met de extensie AX, in de map windows\system32, en dan het codecpack installeren, wil vaak ook helpen.

De laatste optie, heeft mij vaak geholpen.
 
Deïnstalleer alle codec packs, en probeer deze eens.

Ook het opschonen met CodecSniper, eventueel de compatibiliteits modus op 98 zetten, kan helpen.

Ook in apparaatbeheer alle videocodecs bij besturing voor beeld, etc, verwijderen, daarna alles verwijderen met de extensie AX, in de map windows\system32, en dan het codecpack installeren, wil vaak ook helpen.

De laatste optie, heeft mij vaak geholpen.

Jee ziet er wel tricky uit die codecsniper, maar goed bedankt. Hoopte een klein beetje dat de oplossing simpel was. Maar goed morgen weer een dag ben der nu effe klaar mee na 6 uurtjes stoeien met codecs :(
 
Jee ziet er wel tricky uit die codecsniper, maar goed bedankt. Hoopte een klein beetje dat de oplossing simpel was. Maar goed morgen weer een dag ben der nu effe klaar mee na 6 uurtjes stoeien met codecs :(

Je hebt me toch op het goede spoor gezet Lange Pier. Ik kwam toevallig tegen (wmp6cdcs) en verrek dat werkte. Dus als er nog meer mensen zijn met dit probleem in media player 11, is gewoon te downen van Microsoft. Is trouwens een oudje van mediaplayer 7, maar ja ik had er nog nooit van gehoord video 8 (wmv2). Fijne jongens toch daar bij microsoft.

Groetjes en bedankt. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan