Cold boot freeze probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackillusion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2015
Ik heb een probleem dat als ik een cold boot doe,
dat mijn nieuwgebouwde pc freezed bij het bootscherm, windows of helemaal niks geeft (zwart)

Het is meestal deze volgorde:
1. AANKNOP - ZWART SCHERM
2. REFRESH - FREEZE ON LOGIN WINDOWS 8
3. REFRESH - Werkt gwn goed zonder problemen

Het kan varieren maar dit is hoe het meestal gaat
Het KAN ook soms zijn dat ie het gewoon wel doet maar dat is zeldzaam

Ik heb ook mijn eventviewer bekeken en deze events gebeuren tijdens of na een van de problemen hierboven

Kernel-PnP 219:

The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\SensorsAndLocationEnum\LPSensorSWDevice.

EnhancedStorage-EhStorTcgDrv:
A TCG Command has returned an error.
Waarschijnlijk heeft dat iets te maken met me SSD

Specificaties:

Graphics Card: MSI GTX 760 Gaming
Motherboard: MSI 970 Gaming
PSU: Coolermaster G650M
SSD: Crucial m500 120GB
HDD: WD10EZEX 1TB
Kingston Valueram: 8gb 2x4
Processor: FX-6300 PiB
Disk Drive: Samsung SH-224DB

Als iemand iets weet of zelf het probleem heeft laat het weten als je geen antwoord geeft HOOP ik echt dat het defixt word met windows 10 (als het een OS probleem is)

Dergelijke problemen verwacht ik in eerste instantie bij een brakke voeding.

Leen van iemand een werkende a-merk voeding met voldoende wattage en kijk of dat je probleem oplost.

PS: Ik weet niet of je huidige voeding wel (qua wattage) voldoende is. Ik neem aan dat je een AMD-processor hebt, en daarvan is bekend dat die (normaal gesproken) energiehongeriger zijn dan Intel processoren.

Tijs.

Hmm. Klinkt raar ik heb via de coolermaster Wattage Calculator gekeken hoeveel een nodig heb en daarbij 250W opgetelt

Dus het lijkt me logisch dat dit echt wel voldoende hoeft te zijn.

gr. Sander

Mooi, blijft toch (om problemen met je huidige voeding uit te sluiten) dat je een a-merk voeding moet gaan lenen (of kopen met vooraf besproken het recht om 'm terug te brengen als dat je probleem niet oplost) om te kijken of het probleem dan wegblijft.

Tijs.

Probleem opgelost!

Ik wilde ook mijn oude videokaart uittesten dus mijn NIEUWE videokaart eropnieuw ingedaan heeft het probleem opgelost

Nu al veel opstarten gehad zonder freeze en problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan