Hallo,
Ik heb nog een vraag
Ik wil gebruik maken van Collections.sort, maar deze methode wilt het nog niet helemaal doen. Hij geeft namelijk een error:
Bound mismatch: The generic method sort(List<T>) of type Collections is not applicable for the arguments (List<BKnoop<Letter>>). The inferred type BKnoop<Letter> is not a valid substitute for the bounded parameter <T extends Comparable<? super T>>
HuffMan.java /Java/src/iad1 line 21 Java Problem
Ik begrijp hier even niks van ik heb namelijk de klasse Letter die een character heeft en de frequentie ervan! Dit is inverband met het huffman algoritme maar dat doet er niet zo toe.
Hier geeft hij geen errors maar is wel deel van het probleem denk ik...
In mijn klasse HuffMan heb ik een arraylist die er zo uit ziet:
private List<BKnoop<Letter>>letterLijst;
Deze maak ik aan en wil hem daarna sorteren..., maar dan geeft hij de error. Weet iemand wat ik fout doe?
Gr Mount
Ik heb nog een vraag

Bound mismatch: The generic method sort(List<T>) of type Collections is not applicable for the arguments (List<BKnoop<Letter>>). The inferred type BKnoop<Letter> is not a valid substitute for the bounded parameter <T extends Comparable<? super T>>
HuffMan.java /Java/src/iad1 line 21 Java Problem
Ik begrijp hier even niks van ik heb namelijk de klasse Letter die een character heeft en de frequentie ervan! Dit is inverband met het huffman algoritme maar dat doet er niet zo toe.
Code:
public class Letter implements Comparable<BKnoop<Letter>>
{
private char character;
private int frequentie;
public Letter(char character, int frequentie)
{
this.character = character;
this.frequentie = frequentie;
}
public int compareTo(BKnoop<Letter> ander)
{
return (getFrequentie() < ander.get().getFrequentie() ? -1 : (getFrequentie()==ander.get().getFrequentie() ? 0 : 1));
}
//Nog meer code niet zo interessant
Hier geeft hij geen errors maar is wel deel van het probleem denk ik...
In mijn klasse HuffMan heb ik een arraylist die er zo uit ziet:
private List<BKnoop<Letter>>letterLijst;
Deze maak ik aan en wil hem daarna sorteren..., maar dan geeft hij de error. Weet iemand wat ik fout doe?
Gr Mount