colocatie vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunion

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Ik heb altijd de webhost 'one' gebruikt om mijn websites online te zetten.
Nooit problemen gehad, niet duur en goede help service.

Nu ben ik eigenlijk van plan om een eigen server in een datacenter te plaatsen.
Ik heb al veel informatie hierover gevonden.
Maar ik heb tog enkele vragen waar ik niet veel info over vind.

Bij colocatie betaal je normaal ook voor het aantal ampere je verbuikt, maar hoe weet ik hoeveel mijn server zal vebruiken. Wij hebben thuis wel een apparaat dat je tussen het stopcontact en je computer kunt plaatsen en die ziet dan hoeveel het verbuikt.
Maar het probleem is dat ik nog geen server heb :) Ik will alles graag op voorhand weten :cool:

Heb je ook 24/7 toegang tot het datacenter?
Als je programmas wilt gaan installeren op je server, mag je dan een beeldscherm eraan hangen?
Je moet ook een rack hebben, als ik op google zoek kan je die kopen maar er zit al hardware in (dus de prijs loopt al snel op tot 1000 euro). Kan ik niet een lege rack kopen en er zelf hardware insteken? Kan ik ook in de rack steken wat ik wil? bevoorbeeld een webcam die de binnenkant van de rack filmt zodat ik thuis kan zien wat er gebeurt?
Ik heb ook filmpjes proberen te zoeken hoe een datacenter ervan binnen uitziet, maar ik vind er geen :p

Ik heb 2 bedrijven die blijkbaar goed zijn: priorweb en nucleus.
(ik ben van belgie)
Mischien zijn er mensen die betere bedrijven weten of ervaring met priorweb/nucleus?

--thx in advance--

Laatst bewerkt:
Het stroomverbruik van een computer kan je vaak ook terugvinden in de documentatie van de fabrikant. Bij zelfbouw is het dus optellen van wat er allemaal in zit, of inderdaad gaan meten. Maar denk dat 1 server niet zo bijzonder is qua verbruik.

De toegang is afhankelijk van je contracten, als je bij de colocatie-aanbieder zelf huurt, heb je vaak ook wel toegang (24/7), maar die verhuren meestal alleen per kast of suite (aparte ruimte met meerdere kasten). Als je 1 server plaatst gaat dat meestal via een onderverhuurder, en het is afhankelijk van hun policy wat de toegangsmogelijkheden zijn. Zeker als je server in een kast met meerdere servers hangt (van andere klanten), kan ik me voorstellen dat je niet zomaar naar binnen kunt.

Hoe een colocatie eruit ziet, zie het voor je als een ziekenhuis, maar dan met rijen kasten, waarachter allemaal lampjes knipperen, en heel veel kabels en herrie. :D

Je kan vragen of je het datacenter eens mag bezoeken, voordat je besluit of je klant van een bedrijf wordt.

Met een rack wordt over het algemeen een kast bedoelt, en daar kunnen dan meerdere servers in. Die racks zijn van de aanbieder zelf, de 19" behuizing dien je zelf aan te schaffen, hier staan een aantal voorbeelden (http://www.salland.eu/?redirect=@L2NhdGVnb3J5L3Byb2R1Y3RzLzQ4L2JlaHVpemluZ2VuLmh0bWw/cnN0PTE=) maar zo zijn er meer aanbieders.

kk bedankt, ik vond het al raar dat je zomaar bij je eigen server kon als het tussen andere servers staat.

Bedankt, je hebt veel vragen van me opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan