colspan en rowspan verknallen mijn design

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Ik heb een site gemaakt met tables.
Ik weet dat de div-goeroes het daar niet mee eens zijn.

Maar nu word mijn design verknalt volgens mij door de colspan en rowspan die in de table gebruikt wordt.

zie maar www.morphius.nl/pluim

Kan iemand mij helpen met wat er hier fout gaat? en belangrijker nog hoe ik het oplos.

Als ik de <!DOCTYPE html> verwijder dan lost het de fout eigenlijk aardig op.

Oja en ik heb eeb wapper div die in het midden van de pagina moet staan. Maar in IE werkt het niet. in Firefox lukt het wel.

Hi,
Even gekeken, maar wat een code... Niet alleen dankzij tabellen. Je moet zelf weten of je die wil misbruiken voor layout maar het maakt het wel super onoverzichtelijk.
Wat me meteen opviel was de doctype. Dat is geen geldige. Misschien als je die door het juiste type vervangt?

Het lijkt er op dat je ergens in de box eigenschappen en /of met de "spacer gifs" (die je niet eens nodig zou moeten hebben in een tabel) een plaatsing of een breedte niet goed staat. Dat wordt opnieuw pixels tellen! :)

En waarom staat de hele tekst in het midden vol met <br />? :) Je kunt m.i. volstaan met dit tussen <p> en </p> te zetten en eventueel een regel voortijdig afbreken met een <br> (de html is geen xhtml strict)?

ps ik ben geen div-goeroe (mooi woord!) maar ik vind wel dat je de dingen zou moeten gebruiken waar ze voor bedoeld zijn..

Laatst bewerkt:
Het lijkt me sterk als het aan de plaatsing of breedte ligt. Heb het namelijk letterlijk overgenomen van photoshop.

Welke DOCTYPE kan ik dan het beste nemen? <DOCTYPE HTML> was een sorthand die ik ergens opgedaan heb.

En wat betrefd de <br /> dat is een overgenomen text waar ik snel ff wat breaks in gezet heb.
Ga ik nog door php laten inladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan