• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Column inhoud samenvoegen en berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Cobbe,

De oplossing is boven verwachtingen. Ik wil je hartelijk danken voor je input. Top gedaan hoor.

Beste Cobbe,

Ik ben heel druk bezig geweest met het document dat je gemaakt hebt. Het werkt echt fantastisch. Heel overzichtelijk moet ik toegeven.
Ik heb wel nog even een paar vragen waar ik zelf niet uit kom.

We hadden het over de 2x BTW berekening en kom er nu achter dat er soms bonnen zijn waar over een bedrag 2x BTW word berekend. Althans over de diverse aankopen. Voorbeeld, we hebben een Alber Heijn bonnetje waar brood 6% BTW over heen gaat en een andere aankoop waar 21% over heen gaat. Nu vind ik je oplossing best subliem en overzichtelijk en heb geen idee hoe dit op creatieve wijze op te lossen.

Is het ook mogelijk om in column C de totalen aan te passen: Pin - Elektronisch - Auto Incasso - Contant - Kas
Als ik in deze column een filter wil toepassen, is het dan ook mogelijk de totalen te zien van ge betaal soort?

Ik hoop dat ik niet te veel vraag maar ben wel dankbaar met je hulp.

O ja, waar ik ook echt moeite mee heb is het toepassen van een formule voor de gehele column. Nu trek ik op basis van het kruisje rechts onder de formule helemaal naar beneden maar is er geen andere oplossing zoals het plakken van de formule voor de gehele column tot oneindig?

Ik hoor graag van je en vast bedankt voor je hulp.

Ik heb die 2 betaalmiddelen toegevoegd, ook de filter om per betaalmiddel open - betaald te filteren met de gefilterde totalen erboven.

Wat die BTW-splitsing betreft zal ik moeten uitwijken naar VBA macro, ik weet niet of ja dat wil.
Ik zal er zeker eens op broeden om te zien of dat redelijk gebruiksvriendelijk te gebruiken is,
anders moet je deze bonnetjes maar handmatig splitsen.

Om een formule voor een heel bereik in te vullen lukt dit met te dubbelklikken op het kruisje dat tevoorschijn komt als je rechtsonder in de cel gaat staan waarin de formule staat.
Dit lukt evenwel enkel indien in de kolom links van deze kolom gegevens staan en de formule loopt dan door tot aan de eerste lege cel van die kolom.

Dus ik ben nog even er aan het werken.
Je hoort wel van mij.

Bijlagen

@Cobbe

Kun je er niet beter een tabel van maken ?
Is het 'formule doortrekken' probleem ook meteen opgelost.
De opmaak wordt dan automatisch voor je verzorgd.

De voorwaardelijke opmaak kan beperkt worden tot 3 formules in het werkblad. (vervaldatum < vandaag; open en betaald.)
Voorwaardelijk opmaak kun je volgens mij ook beter niet op een hele kolom van toepassing laten zijn.

@snb

Niet zo'n held met tabellen, jammer maar helaas.
Die VO zat er al in en heb die bereiken niet gecheckt, in de volgende versie is dit aangepast. Dank u.

Maar misschien heb je een tip hoe ik die gesplitste bonnen/rekeningen met 2 BTW tarieven het beste zou aanpakken.
Ben nu bezig met een Userform, maar misschien is het ook te doen zonder.

Gr.

Laatst bewerkt:
Oh jemig, beste Cobbe,

Ik voel me nu echt :( :(

Ik ben vergeten het aangepaste document hier te posten. Nu heb je de aanpassingen al gemaakt in het oude document.
Is het mogelijk deze alsnog in het huidige document te plaatsen.

Sorry en echt mijn excuus. Was een beetje met te veel dingen tegelijk bezig. Niet oplettend geweest.Bekijk bijlage Bonnen Inboeken.xlsx

Niet zo'n groot probleem, alleen dat het avond zal worden want ben bijna de hele namiddag weg.

Heb iets in elkaar gestoken om die gesplitste BTW in te voeren.
Dubbelklikken in de cel met het Btw-tarief(kolom I) vraagt je om de 2 aparte Btw-bedragen in te geven de rest loopt dan precies hetzelfde.

Bijlagen

Hallo Cobe,

Ik ben een tijdje niet aanwezig geweest. Mijn excuus dat ik niet snel heb gereageerd.
Heb je toepassing gezien en moet zeggen dat dit veel beter werkt. Het is subliem wat je wederom gemaakt hebt.

Ik ga nu de sheet nog even aanpassen met de originele sheet en hopen dat er niets verloren gaat.

Laat deze post nog even open staan voor het geval er nog iets fout gaat.

Mijn dankbaarheid is groot.

Geweldig gedaan Cobbe :thumb:

Laatst bewerkt:
Beste Cobbe,

Ik heb je sheet aangepast aan mijn originele. Ik ben voor mijn doen heel voorzichtig te werk gegaan. Column voor column en weer testen of er niets gewijzigd is.
Dan zul je net zien, je raad het al. Hij doet het niet :(

Oké, terug naar jou sheet en alle wijzigingen verwijderd. (zie je vorige geüploade sheet)

Wat er gebeurd is, als ik dubbelklik in de btw cel dan kan ik gemakkelijk kiezen 6 -21 of gesplitst tarief. Het moment dat ik annuleer (2x) klik in de pop-up verdwijnt de BTW formule in de column K en L.

Ook als ik ervoor kies om bv column E volledig te laten vervallen (verwijder) dan doet niets het meer. Je zou zeggen dan past de formule zich automatisch aan wat ook gebeurd maar toch op een of ander manier doet niets het meer en krijg je overal #WAARDE te lezen.

Nu weet ik dat je hier best wat tijd in gestoken hebt en nogmaals mijn dankbaarheid is groot, maar zou je toch even hiernaar willen mocht je tijd hebben?

Nogmaals bedankt.

Ik snap niet goed wat er fout loopt.
Als je natuurlijk gekozen hebt voor de gesplitte BTW zijn de formules verdwenen.
Wil je dat herstellen dan is dat heel eenvoudig:
sleep de formule van die 3 laatste kolommen even naar de foute cel en alles loopt weer als normaal.

Ik heb een vraagje ingevoegd zodat je je nog kan bedenken. :)

Bijlagen

Wederom een prachtig staaltje Cobbe. :thumb:

Ik zal er naar kijken hoe het nu gaat, maar weet je hoe ik de formules voor het totale document kan laten gelden zonder dat ik die steeds moet doortrekken?

Dat snap ik even niet.
Over welke formule gaat dat en in welk bereik moet die werken?
Post eens een zo'n formule en vermeld erbij waar die moet staan en waarvoor die dient.

Echt prachtig!. Ik moest even spelen maar moet zeggen; :thumb:

Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben. Voor mij werkt het perfect en kan ik nu de originele gegevens aan toevoegen.

Dank je wel Cobbe ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan