Com 21 ---> Motorola

• Onderwerp starter Onderwerp starter lima
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lima

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2001
Krijg binnenkort een Motorola modem van @Home.
Kan ik nog problemen verwachten met de router die nu achter het Com 21 modem zit. ( E-tech RTBR03)

Normaal gesproken hoef je geen moeilijkheden te verwachten

Ik hoor wel van verschillende kanten dat het na omschakelen naar nieuw modem (DocSIS) trager is .
Of dat waar is kan ik je over een paar dagen vertellen. Ik heb het nieuwe modem al in huis maar het wordt volgens @Home pas op 16 juni geactiveerd.

:)

Normaal gesproken moet het alleen een kwestie zijn van het nieuwe modem aansluiten en het zou moeten werken.

Geplaatst door buick
Ik hoor wel van verschillende kanten dat het na omschakelen naar nieuw modem (DocSIS) trager is .
Of dat waar is kan ik je over een paar dagen vertellen. Ik heb het nieuwe modem al in huis maar het wordt volgens @Home pas op 16 juni geactiveerd.

Ik ben onlangs ook overgaan van com21 naar motorola en ik ervaar juist dat het sneller is geworden

Ook de upload M@rio, download is hier redelijk.

speedtest.gif

Upload is bij mij nu stabiel rond de 29-30 KB

Waarschijnlijk zal het aan de regio liggen dan waar je zit :)

Ik heb over mijn com21 nooit te klagen gehad. In 3 jaar ben ik precies 3x offline geweest waarvan 2 maal doordat de DNS van @home eruit lag. Was dus simpel op te lossen door tijdelijk de DNS van chello te gebruiken :)

Upload is hier wel altijd traag geweest rond de 10KB
Download tegenwoordig 300. Was in de begintijd nog 700-800 dus wel een achteruitgang :D

Als er na 1 Juli nog wat bijkomt ben ik wel tevreden, we wachten af.
Ik laat dit topic nog even onopgelost staan staan voor het geval er nog problemen ontstaan na de omschakeling :)

Ik ben een week of 4 geleden overgegaan van een com21 naar een motorola met mijn breedband en ik moet zeggen dat mijn down en upload sneller zijn geworden.
Ook met mijn router (sweex) heb ik geen problemen ondervonden.

Ik heb gisteren mijn nieuwe Motorola aangesloten en ben wel tevreden.

Ik heb op speedtest.nl even een test gedaan en haalde 475 Kbyte/sec download en upload 57 Kbyte/sec

Ik heb sinds kort de motorola SB5100 en heb hem afgelopen week ff gereset.

Verbinding zit nu redelijk stabiel op 500 kB/s down en 50 kB/s up.

Misschien ook een idee voor M@rio om ff te resetten als je dit nog niet gedaan hebt? :D

Om de 'snelheidsverhoging' van @home direct op de vermelde datum in te laten gaan, raad @home aan om het modem eerst uit te zetten en later weer aan. Doet men dit niet kan het tot 4 weken na de vermelde datum duren voordat men de verhoging merkt.

Geplaatst door maestro12
Om de 'snelheidsverhoging' van @home direct op de vermelde datum in te laten gaan, raad @home aan om het modem eerst uit te zetten en later weer aan. Doet men dit niet kan het tot 4 weken na de vermelde datum duren voordat men de verhoging merkt.

Indeed, maar volgens mij is het nog geen 1 juli, dus het is gewoon uitproberen of je snelheid al omhoog is.

En het is ook bijna niet mogelijk om alle gebruikers met 1 druk op een grote knop de andere snelheid te laten hebben :D

Maar begin juni ipv begin juli is altijd prettig :p

Ik zal straks het modem even resetten. Al zitten we wel een aantal kilometertjes van elkaar vandaan kan het geen kwaad

Alles is normaal verlopen na het omruilen op motorola
Downloadsnelheid is hier ( regio Almelo) al aangepast.

speed%2019%20juni%2014.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan